Gå til innhold

Oppfølging/vektkontroll i Trondheimsområdet?


martemor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Usikker på hva du ser etter her, hva slags behov har du?

For vektnedgang, der jeg har en person jeg kan forholde meg til å komme til feks veiing. Det funker veldig fint for meg, for da kan jeg ikke lure meg unna.

Det finnes mange dyktige ernæringsfysiologer som kan hjelpe deg med det :)

Blir ikke det fort veldig dyrt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke det fort veldig dyrt?

Litt ahvengig av hvor, privat og ikke privat osv. Men det avhenger naturligvis av hvor mye du ønsker det :) Du må nok avgi noen penger uansett. Føler du ikke at du kan klare det på egen hånd? Hva med å få støtte av en god venn eller familiemedlem som kan hjelpe deg med kontrollen? Slik vil du føle at du må følge skjema for å bevise for dem at du får det til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være lettere å forholde seg til noen som ikke er venner og familie. Personlig ble jeg irritert når mamma skulle veie meg, men når jeg fikk opplegg med sykepleier gikk det fint. Kunne liksom ikke kjefte og være irritert på henne. :p

Uansett: Med mindre du er i fedme kategorien eller har diabetes e.l. så må du nok vente 6 måneder til et år for å få statlig ernæringsfysiolog. Altså ved sykehus. Jeg var klassifisert i fedme og måtte vente 8 måneder -.- Når jeg først fikk time var jeg ikke klassifisert som et fedme tilfelle heller. Ved St. Olavs i Trondheim har de også slutta å gi deg matplaner. De driver heller med å lære deg porsjonskontroll og hvordan fordelingen mellom protein, fett og karbohydrater skal være. Er usikker på om de veier deg.

Lettere å få time med en privat ernæringsfysiolog, men det er også dyrere. Opplegget deres er også kanskje en smule annerledes.

Andre muligheter: Spørr fastlegen din om dere kan sette sammen et opplegg. Eller eventuelt en helsesøster.

Tror nesten PT er det du er ute etter. Eller en slags life-coach?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Litt ahvengig av hvor, privat og ikke privat osv. Men det avhenger naturligvis av hvor mye du ønsker det :) Du må nok avgi noen penger uansett. Føler du ikke at du kan klare det på egen hånd? Hva med å få støtte av en god venn eller familiemedlem som kan hjelpe deg med kontrollen? Slik vil du føle at du må følge skjema for å bevise for dem at du får det til :)

Ja, regner med at det koster litt. Bare ikke av den aller dyreste sorten :) Nei, jeg sliter virkelig på egenhånd. Ja hadde jo gått ann det men trenger liksom noen jeg ikke kjenner, føler jeg da :)

Kan være lettere å forholde seg til noen som ikke er venner og familie. Personlig ble jeg irritert når mamma skulle veie meg, men når jeg fikk opplegg med sykepleier gikk det fint. Kunne liksom ikke kjefte og være irritert på henne. :p

Uansett: Med mindre du er i fedme kategorien eller har diabetes e.l. så må du nok vente 6 måneder til et år for å få statlig ernæringsfysiolog. Altså ved sykehus. Jeg var klassifisert i fedme og måtte vente 8 måneder -.- Når jeg først fikk time var jeg ikke klassifisert som et fedme tilfelle heller. Ved St. Olavs i Trondheim har de også slutta å gi deg matplaner. De driver heller med å lære deg porsjonskontroll og hvordan fordelingen mellom protein, fett og karbohydrater skal være. Er usikker på om de veier deg.

Lettere å få time med en privat ernæringsfysiolog, men det er også dyrere. Opplegget deres er også kanskje en smule annerledes.

Andre muligheter: Spørr fastlegen din om dere kan sette sammen et opplegg. Eller eventuelt en helsesøster.

Tror nesten PT er det du er ute etter. Eller en slags life-coach?

Jaa, definitivt no life-coach ja! smart! Vært i kontakt med en pt i trondheim men det blir over 3000 kr i mnd og det blir såå dyrt for en student!

Mange treningssenter har coacher du kan få oppfølging av uten ekstra kostnader. Hvor trener du?

Trener privat med forsvarets høyskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...