Gå til innhold

trenger råd ang trening


mssme

Anbefalte innlegg

Har lest litt rundt på tråden, og har skjønt at det å trene med vekter er det beste? Gjelder det også når man skal ned i vekt? Jeg veier 80 kilo og er 174 cm lang. Har satt meg et mål om å gå ned 10 kilo. Trener for det meste på tredemøllen, og er litt glad i gruppetreninger som zumba osv. Trener 3 ganger i uken. Har lagt om kostholdet og spiser nokså sunt.

Jeg har ikke så mye peiling på trening., jeg er egentlig ganske grønn på det.. hehe ;) Derfor trenger jeg sårt noen råd om hvordan og hva jeg burde trene sånn at jeg slipper å "sløse" vekk mange timer på treningssentret..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med kondisjonstrening kan du forminske deg selv, ved styrketrening kan du forandre kroppen din.

Anbefaler deg å trene et helt enkelt nybegynnerprogram som RYP (https://www.tn.no/ryp)

Hva definerer du som et sunt kosthold? Med vektnedgang er det kosten som har mest å si.

Tren styrke, skru opp hverdagsaktiviteten, spis proteinrikt og mye grønnsaker og frukt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ukjent666
Har lest litt rundt på tråden, og har skjønt at det å trene med vekter er det beste? Gjelder det også når man skal ned i vekt? Jeg veier 80 kilo og er 174 cm lang. Har satt meg et mål om å gå ned 10 kilo. Trener for det meste på tredemøllen, og er litt glad i gruppetreninger som zumba osv. Trener 3 ganger i uken. Har lagt om kostholdet og spiser nokså sunt.

Jeg har ikke så mye peiling på trening., jeg er egentlig ganske grønn på det.. hehe ;) Derfor trenger jeg sårt noen råd om hvordan og hva jeg burde trene sånn at jeg slipper å "sløse" vekk mange timer på treningssentret..

Kombinasjon av styrke og "kardio" er bra når man skal ned i vekt!

Styrke: kan øke forbrenning osv+du ser bra ut med "oppløfting" hehe

Kondisjon: bedre "allmenn" form!

Spise sunt: ren mat, kjøtt,grønnsaker og fisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med kondisjonstrening kan du forminske deg selv, ved styrketrening kan du forandre kroppen din.

Anbefaler deg å trene et helt enkelt nybegynnerprogram som RYP (https://www.tn.no/ryp)

Hva definerer du som et sunt kosthold? Med vektnedgang er det kosten som har mest å si.

Tren styrke, skru opp hverdagsaktiviteten, spis proteinrikt og mye grønnsaker og frukt :)

Okei, takk for tipset! :)

Spiser regelmessig, prøver å få i meg godt med protein, null brus, juice, godis, potetgull, boller etc i ukedagene (tar heller ikke av i helgene ..), drikker ikke alkohol. Kuttet ut saltet helt (jeg var saltoman, om man kan kalle det, det?). Spiser masse frukt og grønt. Er i alle fall en begynnelse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil bare anbefale å ikke fokusere på absolutt vekttap, som feks gå ned ti kilo. Tenk heller på at du skal forbedre kroppskomposisjonen din. Tenk om du om 3 måneder har gått ned 8 kilo fett, og gått opp 4 kilo muskler. Du vil da ha hatt fantastisk fremgang, men vekta viser bare -4kg! Så drit i baderomsvekta ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vil bare anbefale å ikke fokusere på absolutt vekttap, som feks gå ned ti kilo. Tenk heller på at du skal forbedre kroppskomposisjonen din. Tenk om du om 3 måneder har gått ned 8 kilo fett, og gått opp 4 kilo muskler. Du vil da ha hatt fantastisk fremgang, men vekta viser bare -4kg! Så drit i baderomsvekta ;)

Kanskje ikke så dumt, jeg skal innrømme at jeg er på vekta ofte :whistling: .. er vel det mange gjør feil, hehe :) men man blir liksom så avhengig av den på en sær måte.. men, nå skal jeg pakke vell badevekta langt vekk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...