Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har lest litt rundt på tråden, og har skjønt at det å trene med vekter er det beste? Gjelder det også når man skal ned i vekt? Jeg veier 80 kilo og er 174 cm lang. Har satt meg et mål om å gå ned 10 kilo. Trener for det meste på tredemøllen, og er litt glad i gruppetreninger som zumba osv. Trener 3 ganger i uken. Har lagt om kostholdet og spiser nokså sunt.

Jeg har ikke så mye peiling på trening., jeg er egentlig ganske grønn på det.. hehe ;) Derfor trenger jeg sårt noen råd om hvordan og hva jeg burde trene sånn at jeg slipper å "sløse" vekk mange timer på treningssentret..

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5908-trenger-r%C3%A5d-ang-trening/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Med kondisjonstrening kan du forminske deg selv, ved styrketrening kan du forandre kroppen din.

Anbefaler deg å trene et helt enkelt nybegynnerprogram som RYP (https://www.tn.no/ryp)

Hva definerer du som et sunt kosthold? Med vektnedgang er det kosten som har mest å si.

Tren styrke, skru opp hverdagsaktiviteten, spis proteinrikt og mye grønnsaker og frukt :-)

Gjest Ukjent666
Har lest litt rundt på tråden, og har skjønt at det å trene med vekter er det beste? Gjelder det også når man skal ned i vekt? Jeg veier 80 kilo og er 174 cm lang. Har satt meg et mål om å gå ned 10 kilo. Trener for det meste på tredemøllen, og er litt glad i gruppetreninger som zumba osv. Trener 3 ganger i uken. Har lagt om kostholdet og spiser nokså sunt.

Jeg har ikke så mye peiling på trening., jeg er egentlig ganske grønn på det.. hehe ;) Derfor trenger jeg sårt noen råd om hvordan og hva jeg burde trene sånn at jeg slipper å "sløse" vekk mange timer på treningssentret..

Kombinasjon av styrke og "kardio" er bra når man skal ned i vekt!

Styrke: kan øke forbrenning osv+du ser bra ut med "oppløfting" hehe

Kondisjon: bedre "allmenn" form!

Spise sunt: ren mat, kjøtt,grønnsaker og fisk.

Med kondisjonstrening kan du forminske deg selv, ved styrketrening kan du forandre kroppen din.

Anbefaler deg å trene et helt enkelt nybegynnerprogram som RYP (https://www.tn.no/ryp)

Hva definerer du som et sunt kosthold? Med vektnedgang er det kosten som har mest å si.

Tren styrke, skru opp hverdagsaktiviteten, spis proteinrikt og mye grønnsaker og frukt :)

Okei, takk for tipset! :)

Spiser regelmessig, prøver å få i meg godt med protein, null brus, juice, godis, potetgull, boller etc i ukedagene (tar heller ikke av i helgene ..), drikker ikke alkohol. Kuttet ut saltet helt (jeg var saltoman, om man kan kalle det, det?). Spiser masse frukt og grønt. Er i alle fall en begynnelse :)

jeg vil bare anbefale å ikke fokusere på absolutt vekttap, som feks gå ned ti kilo. Tenk heller på at du skal forbedre kroppskomposisjonen din. Tenk om du om 3 måneder har gått ned 8 kilo fett, og gått opp 4 kilo muskler. Du vil da ha hatt fantastisk fremgang, men vekta viser bare -4kg! Så drit i baderomsvekta ;)

jeg vil bare anbefale å ikke fokusere på absolutt vekttap, som feks gå ned ti kilo. Tenk heller på at du skal forbedre kroppskomposisjonen din. Tenk om du om 3 måneder har gått ned 8 kilo fett, og gått opp 4 kilo muskler. Du vil da ha hatt fantastisk fremgang, men vekta viser bare -4kg! Så drit i baderomsvekta ;)

Kanskje ikke så dumt, jeg skal innrømme at jeg er på vekta ofte :whistling: .. er vel det mange gjør feil, hehe :) men man blir liksom så avhengig av den på en sær måte.. men, nå skal jeg pakke vell badevekta langt vekk!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...