Gå til innhold

Hjelp med kostholdet..


fraggy

Anbefalte innlegg

hei,

Som så veldig mange andre vil jeg få ned fettprosenten min.

Trener relativt bra, men spiser som en idiot.

Slik trener jeg:

Annenhver mandag= spinning 0600

tirsdag=styrke

onsdag=spinning 0600 - Styrke 1700

torsdag= styrke

fredag= spinning 0600 - styrke 1700

Jeg er en gutt på 22 år, som er 183 høy og veier idag 111kg.

Målet mitt er å komme meg ned på 95kg. Vet med sikkerhet at det er nok fett på kroppen til å kunne klare å komme ned dit..

Men vet at om jeg ikke endrer kostholdet så kommer jeg ingen vei.

Så over til problemet:

Jeg har ikke peiling på hva jeg skal putte i kroppen, hvor mye av det og når.

Jeg kan nok ikke klare PF da jeg er altfor glad i både frokost og kveldsmat..

Spørsmålet mitt er om det er noen snille sjeler der ute som kunne lagt opp f.eks 3 dager med alt jeg skal spise, så kan jeg variere mellom de 3.

Og eventuelt hvordan jeg lager det, siden min kjære mor har laget middagen til meg de siste 22 årene.. (kanskje på tide å flytte ut av kjelleren.....:p )

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Ang kosthold, så tar folk seg betalt for slike tjenester. Jeg vil anbefale deg å ta en kikk her:

http://myrevolution.no/s/biorytme-dietten/

Og her: http://myrevolution.no/diettplan-1-uke

Du skal lete lenger etter noen som setter opp en detaljert kostplant til deg gratis. Du bør heller lese deg litt opp om kosthold, så fikser du nok den biffen selv - no problem!;)

Lykke til med treningen, forresten. Stå på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Fraggy! :)

Regnet ut kaloribehovet ditt på fitnessbloggen sin kalorikalkulator, og kom frem til at du har et vedlikeholdsnivå på mellom 2900 og 3300 kcal per dag (kommer litt ann på hvor mye du trener).

For at du skal kunne gå ned i vekt er det nødvendig at du spiser mindre enn du forbrenner, slik at du kommer i en såkalt negativ energibalanse. Dette vil si at kroppen er nødt til å ta fra sine egne energilagre, primært fett, for å kunne utføre de oppgavene du gir den :)

Jeg vil anbefale deg å legge deg på et underskudd mellom 500-1000 kcal per dag. Du sier selv at du har "nok fett på kroppen", så da burde det ikke være noe problem for den å takle dette :)

Man sier gjerne at -500 kcal per dag er et minumum;)

Det er veldig vanskelig å sette opp en diett for noen med så lite informasjon som du gir her, og for din egen del vil jeg også anbefale at du prøver å komme frem til noe "på egenhånd" (vi hjelper deg selvsagt!). På denne måten vil du kunne velge selv hvilke matvarer du vil basere dietten din på, slik at du slipper å "tvinges" inn i noe du ikke er komfortabel med :)

Jeg anbefaler gjerne denne dietten:

http://myrevolution.no/s/health-fitness-concept-kosthold/

da den er enkel å følge, ikke komplisert og holder deg mett.

Videre er det veldig smart om du veier og logger maten din et sted, slik at du får en faktisk oversikt over hva du spiser.

Selv bruker jeg

www.diett.no

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer jo helt ann på - steker du egget uten fett ( feks i teflonpanne) vil det bli akkurat det samme som å koke det.

Også kan du jo forsøke deg på å følge dette kostholdet her (som du jo fant selv)

Eksempel 11 – PKF: 41/24/35 – 100kg 2600 kalorier

Frokost: 1 Mealtech 1 banan 1 gulrot 2 scoop whey tech 1 ss selolje

Lunsj: 3 scoop whey tech 1 ts peanøttsmør 3 tynne brødskiver div magert pålegg

Middag: 200g laks 1 ss rømme 40g ris / 200g potet 200g selskapsgrønnsaker 1 ss olivenolje

Kveldsmat: 1 boks mager kesam 150g blåbær 20g mandler (1 neve) 1 scoop whey tech

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å "stjele" tråden men så på den linken om gratis oppsett herfra, og dette passer meg perfekt da jeg er ute etter ett oppsett.

Men... Jeg følger PF og de oppsettene som er for PF er på 70, 75 og 80 kg. Jeg må ha den for 60 kg.. Noen forslag for hvordan sette sammen?:D:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar Camilla.

1. Hva kan Mealtech erstattes med? Finnes det noe i butikkene jeg kan erstatte det med?

2. "2scoop wheytech" . kan dette erstattes med http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/whey-80 ? Dette har jeg 2 sekker med liggende..

3. Kan 1ss selolje erstattes med http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/omega-3-advanced-60-kapsler-500-mg ?

4. Kan jeg blande shaken min med hvilken som helst melk\vann? Går det på smak og behag eller er det noe som er bedre for meg enn annet?

5. Noe forslag på hvordan kveldsmaten kan spises? Aldri smakt kesam før, men skal det blandes med blåbær og mandler , så en proteinshake ved siden av f.eks?Eller hive alt opp i blenderen og peise på? :p hehe :p

Beklager mye spørsmål, men må jo lære.

Har en plan om å ut å handle imorgen tidlig, teste dette en dag, å se om det er noe jeg ikke liker. Liker jeg det, handler jeg inn for hele uken :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også sett på denne: http://fitnessbloggen.no/gratis-diettoppsett/

Jeg er sånn at jeg kan spise hva som helst. ingenting jeg ikke liker(enda:p)

Så på linken du hadde lagt ut nå, om jeg vil ned 5 kg (ned til 65 kg igjen, gått opp 5 kg med muskelmasse (tror jeg), mye vann i kroppen og hormonelt stress) så kan jeg legge meg på 65 skalaen da? :) Så, det jeg spør om er om jeg kan ligge på den vektklassen med inntak om jeg vil ned til de og de vektklassene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode svar Camilla.

2. "2scoop wheytech" . kan dette erstattes med http://gymgrossisten.no/6/no/artiklar/whey-80 ? Dette har jeg 2 sekker med liggende..

4. Kan jeg blande shaken min med hvilken som helst melk\vann? Går det på smak og behag eller er det noe som er bedre for meg enn annet?

Beklager mye spørsmål, men må jo lære.

Har en plan om å ut å handle imorgen tidlig, teste dette en dag, å se om det er noe jeg ikke liker. Liker jeg det, handler jeg inn for hele uken :)

Jeg bruker whey-80 som ett rent proteintillskudd ( frokost men bare forde jeg ikke klarer å spise fast føde på morgenen)

Blander da med lettmelk forde jeg syntes det smaker mye bedre enn vann, og det har vell ikke de store påvirkningene om du bruker melk/vann skulle jeg tro ( ingen spesialist på noe , men er jo uansett ikke de største mengede som går med mener jeg)

Ikke svar på alt desverre da jeg er nye selv, men dette er det jeg har å komme med om ikke annet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker whey-80 som ett rent proteintillskudd ( frokost men bare forde jeg ikke klarer å spise fast føde på morgenen)

Blander da med lettmelk forde jeg syntes det smaker mye bedre enn vann, og det har vell ikke de store påvirkningene om du bruker melk/vann skulle jeg tro ( ingen spesialist på noe , men er jo uansett ikke de største mengede som går med mener jeg)

Ikke svar på alt desverre da jeg er nye selv, men dette er det jeg har å komme med om ikke annet ;)

All svar er bedre enn ingen svar. Takk for det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så på linken du hadde lagt ut nå, om jeg vil ned 5 kg (ned til 65 kg igjen, gått opp 5 kg med muskelmasse (tror jeg), mye vann i kroppen og hormonelt stress) så kan jeg legge meg på 65 skalaen da? :) Så, det jeg spør om er om jeg kan ligge på den vektklassen med inntak om jeg vil ned til de og de vektklassene ;)

Jeg tror man skal gå ut ifra hva vekta sier idag. Dvs at hvis jeg veier 100kg, så tar jeg dietprogrammet for 100kg. Ikke for 90 siden jeg vil ned der. Det er jo trossalt ett _DIET_program.

Mulig du må høre med skribenten her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...