Gå til innhold

Arm øvelser


Carina Irene

Anbefalte innlegg

Sliter nå innmari med å få økt på vektene på arm øvelsene mine. Har trent i snart 2 mnd å økt ganske bra på andre øvelser. Dette er de øvelsene jeg tar av arm : Latt Pull Down, Row og Chest press. Kan tenke meg til at det er bedre med frie manualer. Noen anbefalinger som er bra for spesielt arm øvelser??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Biceps og triceps er vel hovedsaklig de musklene som trenes ved armøvelser. De øvelsene du har nevnt over her går mer på rygg (de to første) og bryst (den siste). Sikker på at du har teknikken inne?

Ryggen er nokså sterk, samt skuldre. Så det er armene som svikter til syvende å sist. Kanskje jeg skulle holdt meg unna disse å begynt på noen av de nevnt nedenfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bicepscurl med hantler- stang (smalt /bredt grep), arnoldcurl, pullups, franskpress, hantelpress bak hue, kickback,hammercurl, triceps pushdown med stang smalt/bredt grep/med tau.. etc

Var litt å velge i dette ;) Men for ei nybegynner som meg, hva av disse er av enkleste slaget når det er snakk om teknikk og posisjon? Eller hva er det rett å slett lurt å starte med av disse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var litt å velge i dette ;) Men for ei nybegynner som meg, hva av disse er av enkleste slaget når det er snakk om teknikk og posisjon? Eller hva er det rett å slett lurt å starte med av disse?

Enkelste er vell å få se treningsprogrammet ditt så man passer på at det ikke blir for mye. Men enkleste er vell bicepscurl med stang (den Z forma stanga hvis du skjønner). Triceps pushdown er også ganske enkel..(youtube it)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelste er vell å få se treningsprogrammet ditt så man passer på at det ikke blir for mye. Men enkleste er vell bicepscurl med stang (den Z forma stanga hvis du skjønner). Triceps pushdown er også ganske enkel..(youtube it)

Har loggbok ;) Men øvelsene som finnes i trenings programmet mitt består av Benkpress, Knebøy, benpress, Utfall, sittende roing, mage med ball og sykkling. Dette er noe av det som går igjen for det meste. Andre øvelser er jeg bare innom for å prøve. Så har ikke noe inndirekte på armer. Føler ikke jeg har funnet noe som passer for meg. Men har da ikke prøvd noe av det du nevnte, så dette skal absolutt prøves.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...