Gå til innhold

Fitnesskosthold vs. god gammel /Grete Rhoede


Anbefalte innlegg

Hallo! som tittelen antyder vil jeg bli en litt mindre utgave av meg selv, samt selvfølgelig samtidig strammere og mindre fettprosent.

Ser at dere anbefaler et betydelig høyere proteininntak enn f.eks Grete R. o.l, er dette kun for metthetsfølelse eller er det andre essensielle fordeler med å ha et så høyt proteininntak når man går ned? Synes nemlig proteiner er litt kjedelig og vil da heller prioritere å fylle kalorikvota med mer frukt og annen mat. Takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Proteiner gir mye bedre metthetsfølelse en frukt. Fruktsukkeret i frukten gjør at blodsukkeret ditt stiger ganske raskt og faller raskt ned igjen og du ender opp med å bli sulten igjen ganske raskt. Det går jo ann å kombinere? Mager kesam eller Cottage Cheese sammen med litt frukt? Skyr har flere gode yoghurter med frukt, den nyeste oransje (husker ikke hva den heter) er kjempegod! Meieriprodukter inneholder en del proteiner. Egg kan brukes til utrolig mye - ikke bare eggerøre og speilegg. Bær inneholder mindre karbohydrater en mye frukt og smaker deilig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frukt og grønnsaker er ikke det veldig lette kalorier som ikke legger seg som fett så fort på kroppen? Jeg er ikke så nøye på å regne kcal fra frukt og grønnsaker på diett

1 kalori fra Cola er akkurat som 1 kalori fra ett eple, i teorien :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gikk ned 45 kilo(+) på GR, er en GR-forkjemper! Men, nå spiser jeg langt mer protein enn jeg gjorde når jeg slanket meg.. "Nye" Grete Roede er slett ikke dumt, men det kan bli litt lite protein. Kjør på :) Kanskje det finnes gode proteinkilder du ikke har oppdaget enda? Proteiner er nammenam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...