Gå til innhold

Styrketrening hjemme - tips?


Pooh

Anbefalte innlegg

Jeg trener tre dager i uken i studio. En halv time på mølla og deretter følger jeg et nybegynner styrkeprogram. Men de øvrige dagene (ivertfall noen av dem) kunne jeg tenkt meg å trent litt styrke hjemme. Noen som har tips til effektive øvelser for en nybegynner uten manualer og annet utstyr hjemme. Som sagt er jeg nybegynner så noe avanserte greier er ikke nødvendig :thumbsup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du har med knebøy, markløft og benk i styrkeprogrammet ditt på studio ikkesant? Du kan jo bruke hjemmetreningene til og trene core eventuellt, du kan søke opp diverse core eller kroppsvekt øvelser på youtube e.l

Du kan jo også investere i en pullup stang og ha mellom døra og bruke hjemmetreningene til og trene på chins og pullups, variasjoner av pushups osv. Bare og være kreativ og let deg fram til øvelser du liker.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FannyLor

Hvis du vil trene hjemme så er en TRX eller en annen form for slynge et flott redskap! Du kan ta det med deg overalt for det er lett og tar liten plass, og du kan så og si også trene med det over alt.

Har du ikke det / ikke lyst på det (koster litt) så kan du gjøre noe så enkelt som å knyte et tjukt tau i et tre og lage to løkker / håndtak i enden som du kan bruke å ta push-ups med, omvendt roing, utfall, biceps curl, triceps extensions - ja alt som fantasien kan komme opp med :-)

Et annet flott hjemme-trenings redskap er å bruke tabatha-intervaller og cross-fit øvelser.

Supersett med f.eks pushups og planken / pushups og situps / spensthopp og pushups / hoppende utfall - knebøy - statiske knebøy / ta dips fra en stol, glute-bridge, etc etc

bare å være kreativ og bruke fantasien altså :-)

Lykke til! :sleep:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode tips!!! Tester nok ut det meste her så ser jeg hva jeg liker best :) Slynge får jeg lånt av noen venner slik at det blir første forsøk ;)

You Tube er også saumfart - mange gode tips her også :)

Takker igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale deg bulgarsk utfall som er super for rompen din. Bruk sengen, stol, sofa, krakk ol.

Ellers har de andre nevnt mange bra øvelser. Push ups og planken er kjempe bra. Du kan også prøve "båten" for mage og ikke minst sideplanke :)

Ta en titt her inne under "øvelser" for inspirasjon og tips!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...