Gå til innhold

Min diett, noen innvendinger?


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg veier 93 kg og har som mål å gå ned ca 10 kg på 8 uker.

Trener 5 ganger i uken. Styrke og ca 30 min kardio per økt. (Tilsammen 1,45 t trening)

Min diett ser slik ut:

Frokost

80g havregryn med 2dl melk og Banan

Lunsj:

1 cottage Cheese m/ litt syltetøy uten tilsatt sukker

Før Trening:

250 g Kyllingfilet m/ 65g Fullkornris og pesto/salsa

Etter Trening:

2 scoops Whey protein + 1 eple

Kvelds:

250 g Kyllingfilet m/65g Fullkornsris og pesto/ salsa

CA 2000 kcal.

Hvilke innvendinger har dere på dette?

Er det greit å spise så mye Ris på en slik diett, evt er det bedre å bytte ut med Bønner etc?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor så mye kardio? Skal du konkurrere?

Hvor mye protein får du i deg? 1,2kg / uke er ganske mye om det er hovedsakelig fett du vil miste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for rask svar. Usikker på hva protein inntaket mitt er. Cardioen min er 10 min før trening med sykkel. Middel tempo. 20 min varsko etter hver styrke økt. Hovedsakelig gåing i oppoverbakke. 6.5 i høyde og 6.6 i tempo. Skal ikke konkurrere i noen form, bare se hvordan jeg kan bygge kroppen min på 8 uker. Første uken gikk jeg bed 1,7 kg, men da målte jeg ikke kostholdet mitt. Uken etter spiste jeg etter denne planen. Med like mye trenig, gikk ikke ned noe. Hva kan være grunnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere ting som kan innvirke. For det første vil du lagre mer glykogen (energi lagret i musklene) når du begynner å trene. Det kan gjøre stor forskjell. For det andre kan det være at aktivitetsnivået ditt er for høyt, noe som vil føre til at du produserer kortisol (stresshormon). Det fører til at du holder vann. Selv synes jeg aktivitetsnivået ditt er alt for høyt, og såpass mye kardio i tillegg til styrketrening vil sende motstridens signaler til kroppen din om hvilke muskler den skal bygge.

Hvis du vil ha en kick-start på dietten og komme deg fort ned de første kiloene ville jeg kanskje tatt en titt på PSMF (søk på forsiden). Den er veldig hard og ubehagelig, og du kan maks trene tre dager i uken (og ikke noe kardio), men du får maks resultater av den.

Det viktigste er uansett hvor mye protein du får i deg. Får du i deg for lite vil du kvitte deg med muskler, og da går forbrenningen ned. Det vil, igjen, gjøre det vanskeligere for kroppen å gå ned mer i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...