Gå til innhold

Store smerter i armene etter armbakk!:(


bjorlien

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har store smerter i begge armene/biceps etter flere omganger armbakk på Lørdag. Igår (søndag) var jeg øm/stiv i begge armene, da jeg våkna idag kjente jeg ingenting.. ikke før jeg kom på trening for å gjennomføre ei god økt på bryst, allerede etter 2 sett med skråbenk oppvarming stivnet jeg skikkelig i bicepsene, begge armene.. Jeg kjørte alikevell på med tunge vekter for å håpe at det løsnet etter hvert men det gjorde totalt motsatt, begge armene "stivnet" i 90 grader, intense smerter på begge bicepsene, spesielt høyre da det var høyre arm som fikk gjennomgå hardest! Smertene ble så intense at jeg trodde jeg skulle kaste opp, har hatt krampetrekninger i høyre biceps siste 30 min. Jeg måtte etter 2 sett på benken pakke beggen å dra hjem, klarte ikke treffe munnen med drikkeflaska som jeg skalv, helt forferdelig!!:( Er det strekk? gangsper? betendelse? Hva bør jeg gjøre nå for å kjappest mulig restituere?

Nå det er sagt har jeg ikke tatt armbakk på flere år, og etter en lang avholdsperiode med hard trening trodde jeg kankje jeg var "hulken" etter ett par flasker med øl, ble litt mye!!!! off som jeg angrer!!!!:( null oppvarming og gudene vet hvor mange ganger jeg tok armbakk den kvelden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er mest sansynlig en overbelastning. Kan du provosere fram smerte og strekkfølelse ved å strekke biceps/armen? Hvis du kan det, er det muligens en strekk. Jeg ville droppet all trening som involverer biceps en ukes tid. Ibux er knall da det også er betennelsesdempende. Hvis det er en strekk kan denne tøyes forsiktig, men jeg understreker at det er helt umulig å vite hva det er på et nettforum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår dagen etter var det ømt og periodevis små kramper når jeg satt i ro med armen i fanget. Idag har jeg vært på jobb (riktig nok kontor jobb hvor jeg har holdt meg i ro) uten å kjenne antydning til noe som helst. Først da jeg kom på trening og startet oppvarmingen til skråbenk det kom med engang.. Når jeg tøyer eller strekker ut armene er ikke dette spesielt vondt (som det valigvis gjør under gangsper feks).. Det kom sykt fort, begge bicepsene bare stivnet, det føltes som jeg mistet hele kraften i armene og hånden, klarte ikke klemme hånden hardt sammen.. Nå har jeg tatt ibux, og holdt meg i ro en liten time etter trening, høyre biceps dirrer og vibrerer med jevne mellrom, som krampetrekninger.. ellers ingen smerte! men er redd at det kommer tilbake så fort jeg starter trening igjen så det beste blir nok å bare holde armene i ro 1 ukes tid, får kjøre kardio! Det er straffen for å være DUM, håndbakk uten oppvarming og 110% innsats, en lang og jevn drakamp som jeg også TAPTE til slutt.. jaja!!!!!!!!!! forbanna irriterende med den der vibreringen i armen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

begge armene.

når jeg holder armene i ro går smertene tilbake.. men bevegelser som å svinge på rattet, gire, tørke meg etter en dusj fremprovoserer smertene til en irritasjon.. løfte vekter evt tunge gjenstander så er det store smerter, kun i selve biceps kulen, og delvis øm ett lite punkt på skulderen.. men krampetrekningen gikk over rett etter jeg tok en god dose Magnesium Trippel tilskudd!

Var innom elixia idag for å springe rolig på tredemølla, det gikk veldig fint.. men skulle hjelpe til en kompis med å sikre på benken, måtte hjelpe han 2 siste rep, og jeg tok minimalt i og poff så kommer smertene i begge bicepsene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

begge armene.

når jeg holder armene i ro går smertene tilbake.. men bevegelser som å svinge på rattet, gire, tørke meg etter en dusj fremprovoserer smertene til en irritasjon.. løfte vekter evt tunge gjenstander så er det store smerter, kun i selve biceps kulen, og delvis øm ett lite punkt på skulderen.. men krampetrekningen gikk over rett etter jeg tok en god dose Magnesium Trippel tilskudd!

Var innom elixia idag for å springe rolig på tredemølla, det gikk veldig fint.. men skulle hjelpe til en kompis med å sikre på benken, måtte hjelpe han 2 siste rep, og jeg tok minimalt i og poff så kommer smertene i begge bicepsene!

Hvis jeg flexer/strammer bicepsen så er det også vondt, det beste jeg klarer sammenligne smerten med er typisk som å dunke albuen i en kant og få "strøm" som lammer armen og gjør sykt vondt en periode. Sånn føles det, kun i selve bicepsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra:) Ikke bruk armene mer enn du absolutt må, du kan godt massere forsiktig på biceps, og gjerne etter at du har fått varmet de opp med varme omslag, et bad ect. Jeg tror ellers at du bare må ta tiden til hjelp. Jeg har hatt god nytte av Arnica salve på strekker og overbelastningsskader. Hvis det ikke blir noe bedre innen et par dager ville jeg vurdert å oppsøke behandling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nå er eg så inni hel...... leie:/ til helgen er det 2 uker siden jeg ble med på den domme håndbakken! Første uken hadde jeg totalt treningsfri pga smertene. denne uken startet jeg rolig, i starten kjente jeg pirringer av irritasjon men idag under rygg/biceps økta kjørte jeg rett på chins etter å ha varmt opp lett på nedtrekk. har fått tidenes tilbakesmell i begge musklene/bicepsene. hinsides vondt, føler armene er helt tomme for krefter og sykt øm.. Skjelver sykt.. føles som jeg har dunka albuen i en kant og får strøm gjennom armen å blir helt tom. hva bør jeg gjøre? Kontakte lege? Fysio? Bare hvile? Annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj det var dumt. Ble armene bedre av å ha treningfri, dvs. følte du deg restituert før du kjørte på med trening igjen? Kroppen er i utgangspunktet flink til å restituere seg selv, men det er ikke så bra å "rive opp" skader flere ganger, da blir ofte restitusjonstiden lengre. Strømmen du kjenner er nok kanskje nervebanene dine, det trenger ikke å bety at skaden er alvorlig, men at den stråler ned. Klarer du å slappe av i armene? Hvis muskelen ikke får slappet av, er det vanskeligere for den å lege seg selv. Om dette er tilfellet kan du prøve en overdose (600 g) ibux, det er muskelavslappende. Varme og lett masasje er fint. Om muskelene er stramme/står i spenn ville jeg kontaktet en akupunktur og hørt om det kanskje kunne hjelpe med nåler. Jeg understreker at jeg er ingen ekspert, og det er umulig å vite hva som er galt på et nettforum;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj det var dumt. Ble armene bedre av å ha treningfri, dvs. følte du deg restituert før du kjørte på med trening igjen? Kroppen er i utgangspunktet flink til å restituere seg selv, men det er ikke så bra å "rive opp" skader flere ganger, da blir ofte restitusjonstiden lengre. Strømmen du kjenner er nok kanskje nervebanene dine, det trenger ikke å bety at skaden er alvorlig, men at den stråler ned. Klarer du å slappe av i armene? Hvis muskelen ikke får slappet av, er det vanskeligere for den å lege seg selv. Om dette er tilfellet kan du prøve en overdose (600 g) ibux, det er muskelavslappende. Varme og lett masasje er fint. Om muskelene er stramme/står i spenn ville jeg kontaktet en akupunktur og hørt om det kanskje kunne hjelpe med nåler. Jeg understreker at jeg er ingen ekspert, og det er umulig å vite hva som er galt på et nettforum;)

Jeg hadde 1 uke treningsfri uken etter det skjedde. På mandag nå var første økt. Gikk greit med bryst og skuldrer. Tirsdagen hadde jeg en lett økt på rygg, da kjente jeg antydninger til smerter. Det gikk fort over. Onsdagen fri. Torsdagen en tyngre økt på bryst og skuldre, gikk også fint. Idag kjørte jeg en hard økt på rygg og biceps, måtte kaste inn håndkleet etter 3 sett med chins og 2 sett med mark.. Følte meg heilt fin og klar for en hard økt tidligere på dagen.

Nå 3 timer etter økten føler jeg meg også helt fin og "restutiert" i muskelen, litt øm hvis jeg strammer bicepsen. Slapper helt av uten å kjenne noe til skjelvinger eller smerte. Kan også strekke den helt ut, klarer fint å klemme og massere muskelen uten det gjør vondt.. er KUN når jeg belaster den..

Jeg trodde smertene var på veg over denne uken etter at Mandag, tirsdag og torsdagsøkten gikk tålig fint. Men skjer ett eller annet når jeg trener typisk rygg kor jeg innvolverer bicepsen det kommer tilbakeslag. For smertene jeg fikk idag, var identisk som for ca 14 dager siden.. Får nok bare bruke tiden til nytte.. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hahahah, sorry å måtte le! Med Handbakk er sjeft i fylla, men man BER om senebetennelse! Helt sjukt og. Fort gjort! Mye trening slitte fibrer, så kliner man til med handbakk uten oppvarming mega max power og vips har du dratt på deg en smertefull senebettennelse:/

Rest bro1!

Off ja det er skikkelig flau skade å få.. idioti! Jeg kan ikke huske sist jeg tok håndbakk, så dette er ikke en øvelse og teknikk jeg er vant med. Gikk hardt ut, tror jeg hadde 6-7 omganger med begge armene.. Null oppvarming og 150% innsats.. Litt beruset så kjenner ikke egne begrensninger.. Hadde kjørt en HARD økt på rygg/biceps dagen før, og har nok vært temmelig slitt i muskelen før jeg gikk ut i håndbakk.. Hvor lenge kan en senebetennelse sitte i? Er det noe jeg kan gjøre for å få bekreftet at det er senebetennelse? Finnes det noe betennelsesdempende medisin som anbefales i så fall?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...