Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Alder: 23 årYrke (stillesittende eller fysisk arbeid): Student, mye sittende arbeid.Høyde og vekt: 156 cm og 39,5 kg (før måltid og etter toalettbesøk)

Anbefalt Kalori inntak daglig for en som meg?

HAR REKNET DETTE UT PÅ ULIKE FORSLAG PÅ NETTET, MEN SYNS DU?

jEG SYNS DET HØRES LITE UT MED BARE 1082KCAL DAGLIG NÅR JEG ØNSKER MUSKELVEKST, HVA MENER DU ? forslag???

Min Ca fettprosent12, 5 % (ifølge TANITA vekt, målt 29.nov 2011)

Muskelmasse total på hele kroppen målt av TANITA VEKT 29.nov 2011 : 32,4 kg hvor av 4,9 kg er fett og 1,9 kg er noe annet.

Fot

Høyre: 5,9 kg Muskler (M) - 1,6 kg fett (F)

Venstre: 5,7 kg M – 1,7 kg F

Arm

Høyre: 1,4 kg M – 0,2 kg F

Venstre: 1,3 kg – 0,2 kg F

Trunk: 18,1 kg M – 1,4 kg F

Totalt: 32,4 kg muskler - 4,9 kg fett – Er meget skeptisk til at dette egentlig stemmer og tror ikke kan det kan være sant, hva mener du, høres dette fornuftig/realistisk?

Bilde kommer senere, pga data problemer.

Målebånd:

Biceps ved strak arm

Høyre: 19 cm

Venstre: 18, 5 cm

Biceps ved bøyd/stram arm

Høyre: 20 cm

Venstre: 20cm

Rundt skuldre: 92, 2 cm

Over bryst: 77 cm

På bryst: 76 cm

Under bryst: 67 cm

Over navle: 61 cm

På navle: 66 cm

Undernavle; 70 cm

Rundt hoftekam: 74 cm

Rundt rumpe: 77 cm

Under rumpeball: 75 cm

Lår øverst

Høyre: 43 Venstre: 44

Lår

Høyre: 41 Venstre: 41

Midt på låret

Høyre: 39

Venstre: 39,5

Legg

Høyre: 26

Venstre: 27

Treningserfaring– Nylig startet med styrketrening (3-5mnd) med fullkroppsprogram og sykling.

hvor lenge og hvilken type trening) og nåværende treningsprogram, gjerne styrkenivå i forskjellige øvelser: Uke 8

Mandag , spisevindu på 10timer, total inntak 2150kcal;

dynaminsk oppvarming

overkropp:

-chestpress 3x8 (8kg) på flat benk

-pushups 3x15 bred arm

-goblet squat 3x10 (18kg)

-triceps med manual 3x8 (11kg)

-hengende beinhev 4x 12

-saksing, trener mage 4x 30rep

(har bare skrevet antall reps med sett på den tyngste vektbelastningen, skrev ikke opp vektbelastningen før jeg klarer det tyngste, tok noen andre øvelser men skrev dem ikke ned...)

tirsdag , spisevindu 10timer, totalinntak 2200kcal:

oppvarming på ellipse 3 min

underkropp:

-knebøy 10 reps ( 5 kg - 10- 15- 25) 5 resp ( 30 kg) 3 reps x 3 sett (40 kg)

-bulgarsk utfall 3x8 (6kg-8kg-10kg) NB rolig og sein bevegelse, gav mer utfordring

-puller 2x12 (15kg) 4x5 (26kg)

-nedtrekk 3x12 (21kg)

-rygghev 3x15 ( 0 kg - 5 kg - 10 kg)

-planken 2min30sek x 2 (12sek pause mlm sett) og sideplanken 4x 30sek (10sek pause mlm hver side)

-chins 2x8 (med 20 kg hjelp)

-dips 3x8 (med 15kg hjelp)

+ noen andre øvelser jeg ikke husker navnet på...

eg vil øke muskelmassen i hele kroppen; rygg, mage, rumpe, lår, arm, bein, skuldre, bryst. Samt ha en redusert fettprosent. Med andre ord er funksjonell trening det beste, der flere muskler blir brukt samtidig?! Vil bygge muskler og har en lav fettprosent, trenger hjelp til å bygge meg opp. Får jeg en trenings- og kost- plan som fører til mine mål, så følger jeg den til punkt og prikke, jeg er disiplinert. Styrke vil jeg også ha.

Målsetning, langsiktig (det kommende året):

Jeg vil øke muskelmassen og få økt styrken i hele kroppen. Samt ha en redusert fettprosent.

Langsiktig; stille opp i fitness =)

Jeg vil ha mer muskler, økt styrke, få en definert muskuløs kropp. Jeg ønsker å ha en funskjonabel kropp og være fleksibel.

mitt spørsmål til DEG er:

Hva anbefaler DU meg å gjøre nå? KOM MED TIPS OG RÅD =)

Jeg har tenkt på å kontakte en coach, og kjøpe et 12 ukers program med innhold av treningsprogram og kostplan.

Dette er DYRT for meg, derfor trenger jeg RÅD fra deg om hva du mener og syns jeg bør gjør i min situasjon nå?

Vil jeg få bedre effekt og mulighet a for å nå mitt mål, ved å vente med å kontakte en coach inntil jeg har gått mer opp i vekt ? (normalvekt 6 kilo mer)

eller vil du anbefale å kontakte en coach nå, og starte trening/kost planen for å nå mitt mål?

vente eller kontakte nå? Hva vil jeg få best utbytte av med hensyn til tid og pris?

(jeg kan mye selv, men syns det er godt å samarbeide med andre og få en bekreftelse på at det jeg gjør er "rett", derfor tenker jeg det kan være godt å ha en coach som veileder og støtter meg underveis, men det er DYRT og jeg trenger å være TRYGG i min avgjørelse på dette kjøpet)

Jeg setter virkelig pris på dine kommentarer, råd og tips, HÅPER DU VIL SVARE =)

PÅ FORHÅND EN STOOOR TAKK =)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5513-hva-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

kan nok trygt ta deg 6 ukers RYP trening med en periode kcal overskudd og bygge basen videre iform av det, så revurderer du etter hvordan resultatene er etter 6 uker, og helst gamle versjonen av RYP:)

dette svaret er pga vekten og relativ kort styrketrenings erfaring, så mener du kan legge på deg såpass mye masse og styrke med ditt utgangspunkt fra et bra prg med bra kost at en coach på så tidlig stadie ville jeg avventet imho.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5513-hva-n%C3%A5/#findComment-192148
Del på andre sider

Altså... Veier du 40 kg? Da bør du iallefall spise så mye du vil, eller egentlig så mye du orker. Når du veier så lite totalt er fettprosenten neppe noe å bekymre seg over - trener du styrke og spiser mye vil vektøkningen komme i form av muskler.

Finn et godt nybegynnerprogram som f.eks RYP som nevnt over, ikke bruk for mye tid og krefter på kondisjonstrening, og spis mye proteiner og nok karbohydrater og sunt fett.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5513-hva-n%C3%A5/#findComment-192181
Del på andre sider

Gjest Jester

1082KCAL er ALT for lite til å leve på, å du kan utelukke muskelvekst.

Jeg skal prøve å svare lengre når jeg har bedre tid men det du trenger er MYE mere mat, og om du er engstelig for fettprosent spis rent, men MYE mer. Tren også baseøvelser, Markløft, Benkpress, Knebøy, Militærpress og slike ting, det vil hjelpe deg å bygge styrke og muskelmasse jevnt over hele kroppen. Så kan man legge til mere, men de burde være utgangspunktet.

Finn også et utprøvd og bra nybegynnerprogram som er varmt anbefalt og som du kan få god hjelp med da mange har kjørt de osv.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/5513-hva-n%C3%A5/#findComment-192480
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...