Gå til innhold

Trenger hjelp til videre vektnedgang


Tosh

Anbefalte innlegg

Leste at jeg skal ta 2-2,6 x kroppsvekt og da fant jeg ut at jeg burde ligge på 130 gr protein per dag. Angående det med kaloriintaket burde jeg være på 2094, hvertfall det som stod på diett.no, som du foreslo jeg skulle lage meg bruker på. Litt vanskelig å vite alt du skal endre på, spesielt når du har gått ned i vekt og laget program selv. Prøver mitt beste på å skjønne hvordan jeg skal bli kvitt vektplatået og komme i gang igjen, men det er desverre litt vanskelig. Setter utrolig mye pris på alt dere kommer med :) Målet er selvsagt å se sunn og frisk ut, og ikke på noen som helste måte sykelig tynn. Det er ikke noe jeg ønsker. Kom gjerne med flere forslag. Er fortsatt litt forvirret når det gjelder alt dette

Det er bra du viser interesse, og da kommer du også til å få hjelp :)

Er det deg på bildet? I såfall ligger du allerede lavt i vekt, og det beste for deg vil være å bygge litt muskler for å få frem formene. Er målet ditt å se ut som en maratonløper? Om ikke trenger du et skikkelig styrkeprogram. Ta en titt på jentene her som har trent tunge vektprogrammer i lang tid - ingen av dem er store og klumpete. De har pene, feminine former.

Om det er deg på bildet ville jeg forsøkt å ligge fast på 130g protein per dag, og så lagt meg på 2300kcal på vekttreningsdager og 1700-1800 på fridagene dine. Da vil du kunne bygge litt muskler samtidig som du holder vekten i sjakk - resultatet blir at fettprosenten din går ned og du vil *se* mye slankere ut. Vekt er bare et dumt tall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neei, er nok ikke meg bildet. Tenkte å laste opp et bilde av hvordan jeg ønsker sånn ca å se ut. Hadde det hjulpet litt? Jaa, har sett utrolig mange flotte jenter her :)

Er ikke så veldig gira på å legge ut bilde av meg, men jeg har mest fett på overkroppen, spesielt magen og har lovehandles. Har gjort flere øvelser for å få det bort, samtidig som jeg har trent kardio, og det har hjulpet myee, men akkurat nå ser kroppen ut akkurat som den var i desember :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neei, er nok ikke meg bildet. Tenkte å laste opp et bilde av hvordan jeg ønsker sånn ca å se ut. Hadde det hjulpet litt? Jaa, har sett utrolig mange flotte jenter her :)

Hvorfor ikke vise oss hvordan du ser ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke vise oss hvordan du ser ut?

Liker ikke kroppen min i det hele tatt, og er ikke helt komfortabel med tanken på å legge ut bilde av kroppen min på nettet. Kan jo tenke på det hvis det kommer til å gjøre det lettere for deg å hjelpe meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40g havregryn, 12,5g hvetekim, 12,5g kruskakli, 2.5dl melk, 1.5dl vann. Kok. Ta av panna og pisk inn 2 eggehviter, pisk så inn 1 scoop med vaniljeproteinpulver, kok litt til og spis. Masse god energi. Ellers kommer det jo litt an på hva du har lyst til å spise og hvor mange kalorier du skal ha inn. På treningsdager kan du for eksempel senke fett og heve karbo, og på fridager kan du senke karbo og heve fett. Det finnes masse godt kjøtt som er saftig og marmorert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jester

Det er ikke antall kilo du veier som avgjør hvordan du ser ut.

En kroppsbygger på 90kg i konkurranseform er noe helt annet en en kontormedarbeider på 90kg.

Poenget mitt er at alt for mange henger seg opp i tall på vekta, og spesielt runde tall! Hørt om noen som ville veie 53 eller 57 kilo? Så resultatet er at mange gaper over mye mer en hva som er realistisk og sunt pga alt skal være 5kg. Er du 50kg så er 5kg 10% av kroppsvekten, er du 100kg er det bare 5% osv. Det du trenger å bry deg om er hvordan du ser ut i speilet, og hva målebandet forteller deg.

Mange kjører på med kardio og enorme underskudd uten å noen gang se ut som de ønsker, da det ikke finnes muskler under der som kommer tilsyne og former deg så ender mange opp med å se ut slik som før, bare skrøpelig i tillegg. Når fettprosenten blir lavere må jo noe annet komme til syne, og med lite til ingen muskler er det, satt på spissen, mulig å ha lovehandles på 45kg også. Fordi det er bare hud over organene og skjelettet. (Satt på spissen som sagt)

Dessuten vil de musklene man ønsker seg ikke dukke opp med massive mengder kardio og kaloriunderskudd, man springer seg lettere på vekta, men føler seg fortsatt slapp i fisken. Slik er det bare. Når folk nevner at de vil "stramme opp" så er det styrketrening og fettprosent som gjelder, uavhengig av vekten.

Mindre lange kardioøkter, mere styrketrening, og mer, men renere mat. Det er massevis av jenter her inne som får det til, bare sjekk litt loggbøker og ikke vær redd for å spørre om du lurer på noe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke kroppen min i det hele tatt, og er ikke helt komfortabel med tanken på å legge ut bilde av kroppen min på nettet. Kan jo tenke på det hvis det kommer til å gjøre det lettere for deg å hjelpe meg

Det vil være lettere for oss å se om vi er enig i det du tenker med tanke på vekten din, og det vil være lettere for oss å si om du trenger mer muskler først, eller om det kan være lurt å gå ned litt i vekt. Ellers vil jeg anbefale det jeg skrev i stad med kaloriene og trene opp litt muskler mens du mister litt fett. Vekten vil se ut om om den står stille, men speilet vil vise forandringene. Muskler veier mer enn fett, så selv med samme vekten vil du bli mye slankere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke antall kilo du veier som avgjør hvordan du ser ut.

En kroppsbygger på 90kg i konkurranseform er noe helt annet en en kontormedarbeider på 90kg.

Poenget mitt er at alt for mange henger seg opp i tall på vekta, og spesielt runde tall! Hørt om noen som ville veie 53 eller 57 kilo? Så resultatet er at mange gaper over mye mer en hva som er realistisk og sunt pga alt skal være 5kg. Er du 50kg så er 5kg 10% av kroppsvekten, er du 100kg er det bare 5% osv. Det du trenger å bry deg om er hvordan du ser ut i speilet, og hva målebandet forteller deg.

Mange kjører på med kardio og enorme underskudd uten å noen gang se ut som de ønsker, da det ikke finnes muskler under der som kommer tilsyne og former deg så ender mange opp med å se ut slik som før, bare skrøpelig i tillegg. Når fettprosenten blir lavere må jo noe annet komme til syne, og med lite til ingen muskler er det, satt på spissen, mulig å ha lovehandles på 45kg også. Fordi det er bare hud over organene og skjelettet. (Satt på spissen som sagt)

Dessuten vil de musklene man ønsker seg ikke dukke opp med massive mengder kardio og kaloriunderskudd, man springer seg lettere på vekta, men føler seg fortsatt slapp i fisken. Slik er det bare. Når folk nevner at de vil "stramme opp" så er det styrketrening og fettprosent som gjelder, uavhengig av vekten.

Mindre lange kardioøkter, mere styrketrening, og mer, men renere mat. Det er massevis av jenter her inne som får det til, bare sjekk litt loggbøker og ikke vær redd for å spørre om du lurer på noe :)

Okei, da dropper jeg å veie meg i noen uker og fokuserer heller på det jeg ser i speilet. år du sier mindre lange kardioøkter, tenker du hvor mange minutter eller antall dager i uken?

Tusen takk for råd!! :D Jaa, får se litt i rundt i forumet og se om jeg finner noe relatert til det jeg lurer på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil være lettere for oss å se om vi er enig i det du tenker med tanke på vekten din, og det vil være lettere for oss å si om du trenger mer muskler først, eller om det kan være lurt å gå ned litt i vekt. Ellers vil jeg anbefale det jeg skrev i stad med kaloriene og trene opp litt muskler mens du mister litt fett. Vekten vil se ut om om den står stille, men speilet vil vise forandringene. Muskler veier mer enn fett, så selv med samme vekten vil du bli mye slankere.

Greit. Kan se om jeg får til å ta bilder i kveld, eller i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Okei, da dropper jeg å veie meg i noen uker og fokuserer heller på det jeg ser i speilet. år du sier mindre lange kardioøkter, tenker du hvor mange minutter eller antall dager i uken?

Tusen takk for råd!! :D Jaa, får se litt i rundt i forumet og se om jeg finner noe relatert til det jeg lurer på :)

Vet ikke hvor ofte du normalt sett trener kardio, men tror nok både lengden og antall er greit å kutte på, men som sagt, kommer an på hvor mye du trener kardio. Et par intervalløkter i tilegg til styrketreninga gjør mye, men ren mat og kostholdet i tillegg til styrketrening med fokus på tunge baseøvelser er en god start. Men her er det mange måter å gjøre det på så kanskje noen andre har noen anbefalinger angående kardio mengde og lengde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester

Vil bare nevne at 1kg muskler og 1kg fett veier det samme, 1 kg, men 1kg muskler vil ta mye mindre plass en 1kg fett. Ergo ser du slankere og strammere ut, selv om vekten ikke forandrer seg.

fat-v-muscle1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hvor ofte du normalt sett trener kardio, men tror nok både lengden og antall er greit å kutte på, men som sagt, kommer an på hvor mye du trener kardio. Et par intervalløkter i tilegg til styrketreninga gjør mye, men ren mat og kostholdet i tillegg til styrketrening med fokus på tunge baseøvelser er en god start. Men her er det mange måter å gjøre det på så kanskje noen andre har noen anbefalinger angående kardio mengde og lengde.

Trener kardio hver dag jeg trener, altså 3-4 dager i uken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vil bare nevne at 1kg muskler og 1kg fett veier det samme, 1 kg, men 1kg muskler vil ta mye mindre plass en 1kg fett. Ergo ser du slankere og strammere ut, selv om vekten ikke forandrer seg.

fat-v-muscle1.jpg

Jepp, det vet jeg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du skal henge deg så mye opp i vekta, ikke den som avgjør hvordan man ser ut :)

I tillegg så er det veldig mye kardio, man trenger ikke på død å liv og kjøre så mye kardio, for å se gode resultater. Kosthold kombinert med tung styrketrening er nok en bedre oppskrift, om hensikten er å se bra ut i hvertfall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke du skal henge deg så mye opp i vekta, ikke den som avgjør hvordan man ser ut :)

I tillegg så er det veldig mye kardio, man trenger ikke på død å liv og kjøre så mye kardio, for å se gode resultater. Kosthold kombinert med tung styrketrening er nok en bedre oppskrift, om hensikten er å se bra ut i hvertfall :)

Jaa, trener allerede styrketrening, men jeg får bra trå til med litt hardere styrketrening :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Jaa, trener allerede styrketrening, men jeg får bra trå til med litt hardere styrketrening :)

Det må mere til en 20 minutter styrketrening ;) Og om det er de samme 20 minuttene hver økt (samme utvalg øvelser) så får du gjort enda mindre. Sjekk programmene for nybegynnere og sett av 45-60 min. (dette også for å gi deg tid til å få inn teknikken skikkelig og ikke stresse)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må mere til en 20 minutter styrketrening ;) Og om det er de samme 20 minuttene hver økt (samme utvalg øvelser) så får du gjort enda mindre. Sjekk programmene for nybegynnere og sett av 45-60 min. (dette også for å gi deg tid til å få inn teknikken skikkelig og ikke stresse)

Burde jeg trene styrketrening i 45-60 min hver gang jeg trener, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jester
Burde jeg trene styrketrening i 45-60 min hver gang jeg trener, eller?

Jeg mener du bør sette av såpass tid ja, spesielt de dagene du ikke kjører kardio. Ting tar tid, og om det er mye nytt så bør du sette av litt ekstra tid så du kan prøve deg litt fram med teknikk osv. Sier ikke at du må løfte 60 minutter i strekk, men du må nok ha såpass tid så får du bare korte ned når "rutinene sitter" Men styrketrening tar tid, og 45min er ikke spesielt mye å bruke.

Dette var "i værtfall" anbefalinger, du må nesten bare følge programmet å se hvor lang tid du bruker selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40g havregryn, 12,5g hvetekim, 12,5g kruskakli, 2.5dl melk, 1.5dl vann. Kok. Ta av panna og pisk inn 2 eggehviter, pisk så inn 1 scoop med vaniljeproteinpulver, kok litt til og spis. Masse god energi. Ellers kommer det jo litt an på hva du har lyst til å spise og hvor mange kalorier du skal ha inn. På treningsdager kan du for eksempel senke fett og heve karbo, og på fridager kan du senke karbo og heve fett. Det finnes masse godt kjøtt som er saftig og marmorert :)

Mmmmm.... Litt bringebær på toppen er prikken over i'en!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...