Gå til innhold

Styrketrening med strekk i hamstring


LtdEdFred

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har fått en strekk i låret pga fotball. Dette ødelegger veldig for knebøy, markløft, beintrening generelt og Pendlay rows. Det jeg lurer på er om jeg kan forverre strekken ved å trene nevnte øvelser evt om det er noen som er ok å gjøre (f. Eks fordi øvelsen ikke tar for mye på hamstringen)? Jeg har aldri vært plaget med strekk tidligere, men jeg fikk denne strekken for litt over to uker siden. Prøvde meg på en fotballtrening og det gikk fint, men på kamp dagen etter måtte jeg gå av banen etter 15 min pga strekken :s

Forøvrig kan jeg jo nevne at jeg kan ta knebøy (har ikke prøvd med tung belastning) og markløft (der klarte jeg å gjennomføre 5x5 med den vekta jeg ligger på til vanlig), men jeg kjenner et lite ubehag i låret. Som sagt så klarer jeg å gjennomføre, men vil ikke forverre skaden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sitter strekken i hamstring? Jeg ville droppet mark og ro en periode, og trent lette bøy. Nordic hams er en utmerket øvelse for å rehabilitere hamstrings, det er viktig at du senker deg kontrollert ned, bruk armene om du trenger, og dytt deg opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...