Gå til innhold

slyngetrening


Evjo

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å teste ut slynger, men dumme senteret har det ikke. Hvis jeg kjøper en slynge selv, kan jeg da ta den med på trening å henge den opp der, eller er det spesielle festesystemer som må brukes? Jeg ser at TRX slyngene har en sånn festedings iallefall, men denne er kanskje ikke nødvendig? eller?

Er det TRX dere anbefaler? Eller noe annet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke så himla mye om det, men de fleste slyngesystemer krever et fast oppheng. Jeg vet det finnes, og leter etter på norske nettbutikker, bærbare systemer som består av håndtak i solide bånd med en festeanordning i andre enden.

Slik som denne: http://www.flexcart.com/members/elitefts/default.asp?m=PD&cid=114&pid=916

Kan festes i bur, chins-stativ, osv... du må flytte mer rundt på deg, men det er mye billigere enn å kjøpe stativoppheng / bytte gymmedlemsskap for å dra fordel av det.

Noen tidligere kolleger i Telemark Bataljon trente kun med Redcord da de var i Afghanistan i seks måneder. De skrøt det opp i skyene, men fyllebrytinga avslørte at de ikke ble videre sterke av det... til stabilitetstrening og lignende er det jo genialt, og det gjør det lettere å trene til ting på BeastSkills.com.

PS: Om noen vet hvor en kan få tak i dette i Norge, please tell...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv en TRX slynge og er meget godt fornøyd=) Fordelen er at du kan trene hvor som helst, og at den er så liten at du lett kan pakke den i kofferten eller sekken om du skal ut og reise. For maks styrke er den vel ikke akkurat optimal, men for core styrke og funksjonell styrke er den overlegen. Kjøpte min på ebay og betalte vel sånn ca 700 norske med frakt. Om du vil ha ett billigere alternativ kan du kjøpe ringer (nesten det samme) eller om du er litt handy lage en selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...