Gå til innhold

O2-calc


M.K.

Anbefalte innlegg

Noen som har trua på denne VO2-max-kalkulatoren?

http://o2calc.com/

Har alltid hatt lyst til å vite hva mitt oksygenopptak er, men går det virkelig an å regne det ut bare ut fra informasjon om hvor fort man løper 4x4?

Jeg er også litt skeptisk til at man må betale for å få tilgang, og at du da bare får regna det ut én gang. Altså, jeg betaler gjerne 30 kroner for noe som funker, men ikke hvis det er juks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Noen som har trua på denne VO2-max-kalkulatoren?

http://o2calc.com/

Har alltid hatt lyst til å vite hva mitt oksygenopptak er, men går det virkelig an å regne det ut bare ut fra informasjon om hvor fort man løper 4x4?

Jeg er også litt skeptisk til at man må betale for å få tilgang, og at du da bare får regna det ut én gang. Altså, jeg betaler gjerne 30 kroner for noe som funker, men ikke hvis det er juks.

Kalkulasjoner om menneskelige funksjoner, er som regel bassert på statistikk, så det kan være store svingninger fra person til person.

Du burde heller gjøre som Norsubsea sier, få det testet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de oppgir +/- 15% - det er jo et relativt stor avvik... Jeg ville heller testet det på "ordentlig" ved å springe til utmattelse på tredemølle med en "maske" slik at mengden oksygen måles. SLike tester er også utsatt for en viss feilmargin, men dersom det er samme person som utfører testen hver gang så kan du hvertfall sammenlikne resultatene slik at du over tid kan se framgang.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...