Gå til innhold

Treningsmengde!

Jensen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har satt opp en plan nå på 5 dager, der 3 er styrke og 2 er judoøkter..

Kjører splitt x 3 med basis øvelser for hele kroppen..

Er litt usikker på om det holder?! altså jeg vet jeg har tid til og trene mer, men vil ikke la styrken spise in på judotiden min også..

Målet mitt er vanskelig og definere klart syntes jeg.. men spørsmålet mitt blir vel heller hva slags resultater man kan forvente med en slik treningsmengde og et "relativt" fornuftig normalt kosthold?

Treningsplan er som følger:

Dag 1 – Bryst og triceps

Hantelpress

3 x 10-12

Pec dec

3 x 10-12

Skråbenk i smithmaskin

2 x 10

Franskpress

3 x 8

Pushdown m/stang

3 x 10

Dips

2 x max

Dag 2 – Rygg og biceps

Markløft

3 x 12-15

Sittende roing

3 x 10-12

Nedtrekk smal

3 x 10

Hantelcurl

3 x 8-10

Scottcurl

3 x 10

Konsentrasjonscurl

2 x 10

Dag 3 – Bein og skuldre

Knebøy eller beinpress

3 x 12-14

Lårcurl

3 x 10-12

Leg ext.

3 x 10

Skulderpress

3 x 15

Sidehev

3 x 8

Supersett

Foroverbøyd sidehev

3 x 8

Supersett

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For det første så tar det tid å bli sterk og stor siden du spiser et helt normal "kostholdsoppsett"

Du vil bli sterkere, men kjører et kroppsbyggings program?

Anbefaler deg å kjøre mer 4-6 reps for styrke, og isolasjonsøvelser 8-12 reps.

Greit program å starte med 5 x 5 starting strength ferdigoppsatt program link http://fitnessbloggen.no/5x5-for-styrke-og-muskelmasse/

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kikke på programmet;) hva reps angår så har jeg nettopp begynt og ble anbefalt flere reps de første ukene for så og minske etter en 5 ukers tid. Skal jo så klart prøve og få i meg mer proteiner samt grønt, bare klarer ikke og rett på en restriktiv diet med en gang så tar det en ting av gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal kikke på programmet;) hva reps angår så har jeg nettopp begynt og ble anbefalt flere reps de første ukene for så og minske etter en 5 ukers tid. Skal jo så klart prøve og få i meg mer proteiner samt grønt, bare klarer ikke og rett på en restriktiv diet med en gang så tar det en ting av gangen:)

Ja, er greit nok å starte med høy-reps. Viktigste nå som du er nybegynner å jo å fokusere på baseøvelser som markløft, knebøy og benk. Å få innlært teknikk i dette.

Å få en erfaren treningskamerat til å hjelpe med teknikk eller bestille en PT som kan tingene sine bra anbefales.

Så du får innlært teknikk så du slipper skader. Det du kan gjøre er også tips her på forumet + starte med loggbok og legge ut videoer fra treningsøkten din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...