Jensen Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Hei! Jeg har satt opp en plan nå på 5 dager, der 3 er styrke og 2 er judoøkter.. Kjører splitt x 3 med basis øvelser for hele kroppen.. Er litt usikker på om det holder?! altså jeg vet jeg har tid til og trene mer, men vil ikke la styrken spise in på judotiden min også.. Målet mitt er vanskelig og definere klart syntes jeg.. men spørsmålet mitt blir vel heller hva slags resultater man kan forvente med en slik treningsmengde og et "relativt" fornuftig normalt kosthold? Treningsplan er som følger: Dag 1 – Bryst og triceps Hantelpress 3 x 10-12 Pec dec 3 x 10-12 Skråbenk i smithmaskin 2 x 10 Franskpress 3 x 8 Pushdown m/stang 3 x 10 Dips 2 x max Dag 2 – Rygg og biceps Markløft 3 x 12-15 Sittende roing 3 x 10-12 Nedtrekk smal 3 x 10 Hantelcurl 3 x 8-10 Scottcurl 3 x 10 Konsentrasjonscurl 2 x 10 Dag 3 – Bein og skuldre Knebøy eller beinpress 3 x 12-14 Lårcurl 3 x 10-12 Leg ext. 3 x 10 Skulderpress 3 x 15 Sidehev 3 x 8 Supersett Foroverbøyd sidehev 3 x 8 Supersett Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asianface Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 For det første så tar det tid å bli sterk og stor siden du spiser et helt normal "kostholdsoppsett" Du vil bli sterkere, men kjører et kroppsbyggings program? Anbefaler deg å kjøre mer 4-6 reps for styrke, og isolasjonsøvelser 8-12 reps. Greit program å starte med 5 x 5 starting strength ferdigoppsatt program link http://fitnessbloggen.no/5x5-for-styrke-og-muskelmasse/ Oddis 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jensen Skrevet 28. februar 2012 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2012 Skal kikke på programmet;) hva reps angår så har jeg nettopp begynt og ble anbefalt flere reps de første ukene for så og minske etter en 5 ukers tid. Skal jo så klart prøve og få i meg mer proteiner samt grønt, bare klarer ikke og rett på en restriktiv diet med en gang så tar det en ting av gangen:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
asianface Skrevet 28. februar 2012 Del Skrevet 28. februar 2012 Skal kikke på programmet;) hva reps angår så har jeg nettopp begynt og ble anbefalt flere reps de første ukene for så og minske etter en 5 ukers tid. Skal jo så klart prøve og få i meg mer proteiner samt grønt, bare klarer ikke og rett på en restriktiv diet med en gang så tar det en ting av gangen:) Ja, er greit nok å starte med høy-reps. Viktigste nå som du er nybegynner å jo å fokusere på baseøvelser som markløft, knebøy og benk. Å få innlært teknikk i dette. Å få en erfaren treningskamerat til å hjelpe med teknikk eller bestille en PT som kan tingene sine bra anbefales. Så du får innlært teknikk så du slipper skader. Det du kan gjøre er også tips her på forumet + starte med loggbok og legge ut videoer fra treningsøkten din. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.