Gå til innhold

Riktig kosthold?


Iceyas

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har i det siste undersøkt litt nøyere hvor mye kcal, proteiner osv. jeg får i meg hver dag, og blei litt overrasket. Har hørt at jeg burde ligge på ca. 2800 kcal om dagen, men jeg ligger på ca. 1900 - noe jeg har gjort veldig lenge. Trudde jeg spiste mere en det. Så lurer på om jeg spiser rett, og om noen evt. kunne kommet med noen innspill?

Jeg er en gutt på 19 år, veier ca. 75kg og er 179 høy.

Har trent aktivt de siste 3-4 mnd, noe som merkes i fettprosent for meg. Jeg har dog fortsatt en god del og fjerne. Målet med treningen er å holde meg aktiv, fjerne det resterende fettet og få mere markerte muskler. Trener styrke 4 dager i uka, samt minst 2 dager kardio.

Kan ta gårsdagens kosthold som et eksempel

Frokost

1 boks tunfisk i vann (Pleier som regel og ta 2-3 grove brødskiver med Salami/Makrell i tomat/Skinkeost istedet, men var tom før brød)

1 shake proteinpulver

Etter trening

1 shake proteinpulver

Lunsj

Kylling salat:

300g kylling filet, 1/2 salat, 1 neve ruccola, 1/2 agurk, 2 tomater, 2 skiver paprika, 1 neve druer

1ss Udo's choice

Middag

300g strimlet svinefilet

150g fullkornspasta

Noen skiver agurk, tomat og paprika (Bruker som regel brokkoli)

1ss Linfrøolje

Kvledsmat

1/2 boks CC

1 eple

Dette tilsvarer ca. 1900 kcal -- 40g fett -- 147g karbo -- 238g proteiner

Lurer også på om jeg må kutte ned på proteinene? Anbefalt for meg var på 187g, så kan da evt. kutte ut shake til frokost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...