Gå til innhold

Noen som har forslag til veien videre?


Oddis

Anbefalte innlegg

Er litt i tvil om hva jeg skal satse på i månedene framover. Bygge mer muskelmasse eller få bort mer fett?

Har siden juni i fjor gått ned 24 kg. Vært overvektig hele livet siden tidlig barndom, men er nå nede i "normal" BMI og en fettprosent på ca 17-18 (inbody sier 18,6%). De siste månedene har jeg bare spist etter sultfølelse og holdt meg relativt stabil på vekta og økt endel i styrke, spesielt på bein og øvre rygg.

Ønsker både mer muskler og mindre fettprosent, men synes det går fryktelig langsomt begge deler når jeg prøver å oppnå begge deler samtidig (har bare redusert fettprosenten med 1 prosentpoeng når jeg har vedlikeholdt vekten i 4 måneder). Har forøvrig trent styrke sammenhengende i 3 år og i perioder opptil 2 år sammenhengende før det uten at det har gjort meg noe særlig muskuløs (litt hardgainer :))

Noen som har noen gode forslag til hva jeg bør prioritere?

Litt mer stats:

Alder 34

Vekt 80

Høyde 186

Magemål 88cm

Fettklype:

Abdominal: 20mm

Suprailac: 7mm

Chest: 12mm

Thigh: 12mm

Lowerback: 12mm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mr.Fagerli-ligth! ;)

Når du eventuelt har bygd mer masse, vil du da enda lenger ned i fettprosent enn det du er nå?

- er det lettere å bli kvitt nytt fett enn gammelt?

Hvordan vil du føle deg når du kikker i speilen og fettprosenten er høyere enn det den er nå?

-er du egentlig hardgainer eller hadde du dårlig kosthold tidligere styrketrenings perioder?

Ingen forslag, bare spørsmål! :confused::D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er motivert for det så ville jeg deffet til en fettprosent du er forbøyd med og så bygge derfra. Du vil da se resultatene fra muskeløkningen lettere og du vil jo få økt insulinfølsomhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Kunne godt tenkt meg å ligge på 10-12% jevnt over ja.

-Det er nok litt lettere ja, men tror ikke jeg ville hatt noe problem med å blitt kvitt noen kg fett nå heller. Er uansett ikke noen stor forskjell på slikt før man er nede i veldig lav fettprosent og skal ha bort siste rest av "stuborn fat".

-Feit, men det gjør jeg uansett :D, blir uansett ikke noen 4000 kcal pr dag bulk

-Godt spørsmål. Har spist rimelig bra i perioder, ihvertfall mye bedre enn mange andre gjør som får bedre resultater enn meg. Men i de periodene jeg har lagt på meg mest har jeg hverken spist eller trent optimalt.

Heller litt mot å fortsette "leanbulk" ut oktober ihvertfall. Har hatt veldig bra økninger i knebøy (perset 2 ganger i uken i 3 uker nå) og ganske bra økninger på ryggøvelser så hadde vært moro å se hvor lenge det kan vare.

Er så mye lettere å svare på hva andre bør gjøre enn å svare seg selv :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er motivert for det så ville jeg deffet til en fettprosent du er forbøyd med og så bygge derfra. Du vil da se resultatene fra muskeløkningen lettere og du vil jo få økt insulinfølsomhet :)

Litt det jeg også har fundert over Oaz. Børge mener jo det er mest optimalt å bygge når man er mellom 8-12 i fettprosent. Men han har også rådet folk i samme situasjon som meg å prøve å ligge på samme vekt og recompe. Men virker som jeg bare flytter muskelmassen rundt i kroppen når jeg gjør det uten å bygge mer muskler totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slenger meg på den å gjøre deg ferdig med deffinga før du går på bygging, ellers havner du sannsynligvis et sted midt i mellom.

Er litt der jeg føler jeg har vært siden i sommer ja, men da var jeg lei av slanking etter å ha vært på diett i et år. Men nå har jeg ihvertfall hatt en pause.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...