Gå til innhold

Proteinpulver til min bror på 15 år?


Sara

Anbefalte innlegg

Min bror lurer på om jeg kan bestille proteinpulver til han. Tenkte jeg skulle høre litt her inne først. Er det helt OK at så unge gutter bruker det, og er det strengt tatt nødvendig? :)

Gutten trener fotball 3-4 ganger i uken, styrke 2-4 ganger i uken og kondisjonstrening i ny og ne (eller som oppvarming før styrke). Treningsøktene hans blir gjerne lange, og opptil 2 timer. Ellers spiser han veldig mye brød (for sulten er han), men får også i seg proteiner gjennom ca.2 egg for dagen, kjøtt/fisk/kylling til middagen, og skinke og ost som pålegg, minst et glass melk, en skyr i ny og ne osv. En del proteiner får han jo i seg, men trenger han mer? Før var han kraftig, men nå har han blitt høy (180cm) og tynn (75kg). Målet hans er antakelig å bli sterkere og mer muskuløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min bror lurer på om jeg kan bestille proteinpulver til han. Tenkte jeg skulle høre litt her inne først. Er det helt OK at så unge gutter bruker det, og er det strengt tatt nødvendig? :)

Gutten trener fotball 3-4 ganger i uken, styrke 2-4 ganger i uken og kondisjonstrening i ny og ne (eller som oppvarming før styrke). Treningsøktene hans blir gjerne lange, og opptil 2 timer. Ellers spiser han veldig mye brød (for sulten er han), men får også i seg proteiner gjennom ca.2 egg for dagen, kjøtt/fisk/kylling til middagen, og skinke og ost som pålegg, minst et glass melk, en skyr i ny og ne osv. En del proteiner får han jo i seg, men trenger han mer? Før var han kraftig, men nå har han blitt tynn og høy. Målet hans er antakelig å bli sterkere og mer muskuløs.

Jeg er også 15, bruker det jeg :) Og det er slett ikke nødvendig hvis han får det gjennom maten :)

Ville vært greit om du skrev hvor høy og hvor mye han veide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe negativt med proteinpulver. Mesteparten av det er melkekonsentrat, og så lenge han ikke dropper måltider fordi han tror pulveret har magiske evner er det ikke noe i veien for å bruke det. Gir også litt motivasjon når en bruker kosttilskudd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...