Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Full av tips du :) har handla inn litt nå, og er sakte men sikkert på vei i riktig retning :)

Jeg er som q-tipsen jeg vettu - kan brukes til alt :) Thihi, neida, fra spøk til alvor, så prøver jeg bare å bidra jeg. Men det er jo ikke alltid like lett å tipse ei du ikke kjenner i det hele tatt om hvilke matretter hun kanskje kan like. Men jeg gikk ut ifra det jeg selv syntes er godt eller som så godt ut....

Men for all del, er det noe mer du lurer på, så bare spør i vei så skal jeg (vi) prøve å finne ut av det :) Jeg er sikker på at du vil klare dette og håper du vil logge her fremover slik at vi bli med (å heie) på deg på din "ville vei" frem mot målet :thumbsup:

Annonse

Som noen har skrevet ovenfor her: Mye proteiner. For å kunne redusere fettprosenten må du ligge i kcal underskudd, men for å unngå å miste muskelmasse lønner det seg å spise masse proteiner. Her (http://forum.fitnessbloggen.no/threads/trenger-litt-tips.5157/) fant jeg et fint bilde som illustrerte sånn ca hvor en bør legge seg. Ved kondisjon og vektnedgang: 2 g proteiner pr kg og ved styrketrening 2,6 g pr kg. Alltså for deg som veier 65 kg vil det da være mellom feks 130g -> 169g. Selv synes jeg det kan være vanskelig å få i seg nok proteiner og bruker proteinpulver i tillegg til vanlig mat. (Også kjekt hvis jeg har dårlig tid, kan ta det med meg over alt mm).

Mat som har mye proteiner (og er magert) som jeg ofte spiser er: Tunfisk, kylling, magert kjøtt generelt, karbonadedeig, egg (spesielt hviten), mager kesam, cottage cheese, lettere hvitost og Skyr. Andre ting som er kjekt å ha er masse krydder, søt frukt (om man blir nøden), grønnsaker, urter, te, kaffe...

I stedet for Nutrilett bar hvis man må ha noe kjapt vil jeg anbefale Atkins, de barene har en del mer proteiner og mye mindre karbohydrater.

Tuuusen takk for kjempe godt og "dagligdags" tips! :D

Har nettopp steikt meg proteinlapper; egg, cc, havregryn og 2-3 ss mel.

Var utrolig godt, og kommer garantert til å lage det igjen!

Er også ute etter noe proteinpulver. Er det noen anbefalinger der? Kunne godt tenkt meg en som jeg kan blande i mat, uten smak, og en til å drikke(sjokoladesmak) f.eks etter trening.:)

Jeg hiver meg på her! Har samme mål som Tina90, opp i muskelmasse og ned i fettprosent. Er ikke hundre prosent sikker på kosthold enda, men har gjort noen forandringer:

- Gått fra brødskiver til knekkebrød som frokost, pålegg jeg bruker er mager kylling (i forskjellige varianter), makrell, egg. Skal prøve meg på havregryn igjen snart, var ikke spes fan av det sist jeg prøvde. Også skal jeg teste ut vaflene og lefsene som er skrevet om her til frokost/lunsj.

- Spiser skyr, cottage cheese, mager kesam til mellommåltid.

- Blitt mer bevisst på proteinrik middag. Karbonadekjøttdeig,kyllingkjøttdeig,svin..magre kjøttprodukter generelt.

- Godis og brus i helgene, vann/saft(fun light) til hverdags.

Vet ikke om jeg har forstått det riktig..skal jeg holde meg under kaloriinntaket som er anbefalt for meg? Synes å ha lest at dere spiser så sinnssykt mye nemlig, og det blir så feil i hodet mitt :huh::wub: Men kcal-nivået er kanskje ikke så høyt selv om dere spiser mye?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...