Gå til innhold

Utfordring :)


Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Rispapir har ca samme næringsinnhold som ris siden de utelukkene er laget av ris. Dvs ca 354 kcal.

Rispapir er forøvrig ikke så vanlig å fritere, de skal bare bløtlegges i lunkent vann. Hvis du steker alle ingrendiensene først så pakker du det bare inn og spiser de.

Leste litt for fort der, ser bilde du har lagt inn. Dette er ikke rispapir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rispapir har ca samme næringsinnhold som ris siden de utelukkene er laget av ris. Dvs ca 354 kcal.

Rispapir er forøvrig ikke så vanlig å fritere, de skal bare bløtlegges i lunkent vann. Hvis du steker alle ingrendiensene først så pakker du det bare inn og spiser de.

Leste litt for fort der, ser bilde du har lagt inn. Dette er ikke rispapir.

Fikk anbefalt denne av en utenlandsk butikk borte i gata. Hmmm. Hva er så disse platene? Føle mæ litt lurt :p
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk anbefalt denne av en utenlandsk butikk borte i gata. Hmmm. Hva er så disse platene? Føle mæ litt lurt :p

Du har ikke blitt lurt. Den typen du har brukt er det vanlige til vårruller som skal friteres. Men mener de er laget av hvete blant annet. Tror jeg har en pakke hjemme i fryseren så kan sjekke i kveld. Rispapir er helt tørre, hvite og tynne som et papir.

rispapir.jpg?w=500&h=375

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Bruker av Oliven olje. kaldpresset. Det er vel noe av d beste det finnes av alternativ. Er det ikke?

Nope, olivenolje er vel både dyrt og har lavere brennpunkt hvis jeg husker riktig, + at det er en olje med smak så det kan ødelegge den "asiatiske" smaken. Hvis du bruker en olje som har mindre smak er det nok billigere også, og har høyere brennpunkt. (nå er det en stund siden jeg fikk vite dette her så kan være jeg husker feil)

Forresten så hadde jeg heller lagt de i ovnen hvis du vil være litt sunnere. Da kan du evnt. bare pensle litt olje oppå, el egg hvis du vil være litt fancy..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, olivenolje er vel både dyrt og har lavere brennpunkt hvis jeg husker riktig, + at det er en olje med smak så det kan ødelegge den "asiatiske" smaken. Hvis du bruker en olje som har mindre smak er det nok billigere også, og har høyere brennpunkt. (nå er det en stund siden jeg fikk vite dette her så kan være jeg husker feil)

Forresten så hadde jeg heller lagt de i ovnen hvis du vil være litt sunnere. Da kan du evnt. bare pensle litt olje oppå, el egg hvis du vil være litt fancy..

Det skal jeg prøve :) Prøvde med den type olje jeg skrev, da d faktisk står på flaska at den er egnet for det, Å resultatet ble faktisk ille. Ikke vart de sprøstekte, ble mere gule enn brune. Smakte ikke på de da det ikke så nå særlig innbydende ut. Så ergo, produsenten av denne oljen burde revurdert etiketten.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...