Gå til innhold

Styrke immunforsvaret


KristineH

Anbefalte innlegg

Jeg er nå syk for n'te gang siden i fjor høst. Er det ikke det ene, så er det det andre. Har hatt 3-4 bihulebetennelser, er nå på min 2. eller 3. omgang med hoste og feber, og har hatt en 3-4 "vanlige" forkjølelser i tillegg.

Er. Så Lei! Hva kan jeg gjøre? Pr dags dato spise jeg mye frukt og grønt og har et variert kosthold. I tillegg tar jeg K2/D-vitamin, 4x anbefalt dagsdose B-vitamin, Omega3-tabletter og en drikk fra Eqology som heter Multichi som skal inneholde masse antioksidanter, ginseng etc. Tenker også å ta en tur til legen snart for å sjekke blodverdier på det meste av vitaminer, mineraler og sporstoffer, blodtrykket m.m.

Jeg er bare så utrolig lei av å være i en god stim med treningen, for så å bli avbrutt 1 uke+ på grunn av feber og null energi, hoste og neseplager.

Hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som du får i deg nok vitaminer/meraler og antioksidanter, men ofte når man blir syk gjentatte ganger så kan det være pga én enkelt infeksjon man ikke blir kvitt.

Jeg kjenner flere som har gått rundt med en saftig virusinfeksjon i kroppen som resulterte i gjentatte "forkjølelser" osv. Da har de til slutt fått antivirale medisiner.

Så da er det vel bare å få tatt en blodprøve for å få sjekket for infeksjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007

Sumbucol? Funker det mot tetthet? Jeg er tett i nesen og hele resten av skallen....Holder på å klikke. Pusteproblemer å hele pakken liksom -.- Gått forkjøla i 3 uker, men hoste å feber har gått ned nå de siste dagene. Mens "snørr produksjonen" har økt noe helt sykt...:cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken d-vitamin tar du?

Jeg har veldig god erfaring med å ta sumbucol når jeg kjenner at jeg brygger på noe.

Jeg tar denne, som er K2/D3 - mest for hjerte-/karsystemhelsens del.

Hva er sumbucol? (Skal google også, altså...)

Sumbucol? Funker det mot tetthet? Jeg er tett i nesen og hele resten av skallen....Holder på å klikke. Pusteproblemer å hele pakken liksom -.- Gått forkjøla i 3 uker, men hoste å feber har gått ned nå de siste dagene. Mens "snørr produksjonen" har økt noe helt sykt...:cry:

Tett i nesen? Neseskyllehorn... Fås kjøpt på apoteket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fant denne:

We conclude from this study that, in addition to its antiviral properties, Sambucol Elderberry Extract and its formulations activate the healthy immune system by increasing inflammatory cytokine production. Sambucol might therefore be beneficial to the immune system activation and in the inflammatory process in healthy individuals or in patients with various diseases. Sambucol could also have an immunoprotective or immunostimulatory effect when administered to cancer or AIDS patients, in conjunction with chemotherapeutic or other treatments. In view of the increasing popularity of botanical supplements, such studies and investigations in vitro, in vivo and in clinical trials need to be developed.

Hvor får man kjøpt denne vakre substansen her i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant denne:

Hvor får man kjøpt denne vakre substansen her i Norge?

Fås kjøpt på apoteket, koster 150kr ish for ei lita flaske som gjør susen. Går nok ann å få det på nettet for noe rimeligere.

I tillegg anbefaler jeg en høyere dose med d3 vitamin. Selv bruker jeg denne i tillegg til daglyslampe og 10-15min solarium i uka nå om vinteren.

Søker du etter d3 vitamin her på bloggen eller på google vil du også finne mye nyttig om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjør absolutt ingenting for å styrke immunforsvaret, likevel er jeg aldri syk. Noen ganger lurer jeg på hvorfor jeg er så "heldig" på akkurat det området - kanskje fordi jeg er så uheldig på alle andre "sykdomområder" :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brukernavn007
Jeg tar denne, som er K2/D3 - mest for hjerte-/karsystemhelsens del.

Hva er sumbucol? (Skal google også, altså...)

Tett i nesen? Neseskyllehorn... Fås kjøpt på apoteket.

Hmm, får investere i et sånnt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...