Gå til innhold

hjelp med hvor mye kcalorier en kan spise!


maddde

Anbefalte innlegg

jeg trener 4 /5dager i uka. 2 dager med 1 time corebra og 2/3dager med 30 min roing og 1 time styrke. hvor mye burde jeg spise hver dag for å gå ned i vekt? he sånn ca regna ut at hvis jeg ikke trener må jeg spise 1450 kcal om dagen og mindre hvis jeg skal ned i vekt. men hvor mye blir d når jeg trener??er 177 cm og veier 75 kg.og burde jeg spise noe protein drikk??noen som kan hjelpe meg.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker tommelfinger regelen. ganger kroppsvekten med 30-40. så ser jeg hva jeg burde ligge mellom.

så i ditt tilfelle 2250-3000 for å holde vekten stabil. Siden du vil ned i vekt, så tror jeg nok 1800 kcal dagen burde være nok :)

Bare husk at du må få tilstrekkelig nok med proteiner,karbohydrater og fett.

og til proteindrikk spørsmålet ditt.

Kort svar: NEI.

Men en proteinshake etter trening er ikke så dumt siden det tar det til seg fortere og det tar ikke så lang tid å forberede.

En proteinshake kan også være lurt hvis du ser på slutten av dagen at du ikke har fått nok proteiner. :) Bruk diett.no for å holde styr på alt.

Dere andre, bare rett på meg hvis jeg har sagt noe feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å mye= hvor mye proteiner? Tror fleste folk vil si at du bør få deg 75x2=150 gram proteiner(altså 2g/ kg kroppsvekt). Noe som vil tilsvare 600 kcal (150 gram protiener x4kcal per gram=600 kcal)., så bruker du resten av dine kcal på fett og karbohydrater. Etter en treningsøkt bør man helst få i seg nærings som kan virke kjapt, noe som er grunnen til at folk pleier å ta proteinshaker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...