Gå til innhold

Anbefalte innlegg

jeg trener 4 /5dager i uka. 2 dager med 1 time corebra og 2/3dager med 30 min roing og 1 time styrke. hvor mye burde jeg spise hver dag for å gå ned i vekt? he sånn ca regna ut at hvis jeg ikke trener må jeg spise 1450 kcal om dagen og mindre hvis jeg skal ned i vekt. men hvor mye blir d når jeg trener??er 177 cm og veier 75 kg.og burde jeg spise noe protein drikk??noen som kan hjelpe meg.?

Fortsetter under...

Jeg bruker tommelfinger regelen. ganger kroppsvekten med 30-40. så ser jeg hva jeg burde ligge mellom.

så i ditt tilfelle 2250-3000 for å holde vekten stabil. Siden du vil ned i vekt, så tror jeg nok 1800 kcal dagen burde være nok :)

Bare husk at du må få tilstrekkelig nok med proteiner,karbohydrater og fett.

og til proteindrikk spørsmålet ditt.

Kort svar: NEI.

Men en proteinshake etter trening er ikke så dumt siden det tar det til seg fortere og det tar ikke så lang tid å forberede.

En proteinshake kan også være lurt hvis du ser på slutten av dagen at du ikke har fått nok proteiner. :) Bruk diett.no for å holde styr på alt.

Dere andre, bare rett på meg hvis jeg har sagt noe feil.

å mye= hvor mye proteiner? Tror fleste folk vil si at du bør få deg 75x2=150 gram proteiner(altså 2g/ kg kroppsvekt). Noe som vil tilsvare 600 kcal (150 gram protiener x4kcal per gram=600 kcal)., så bruker du resten av dine kcal på fett og karbohydrater. Etter en treningsøkt bør man helst få i seg nærings som kan virke kjapt, noe som er grunnen til at folk pleier å ta proteinshaker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...