Gå til innhold

Smerter i triceps


M.K.

Anbefalte innlegg

Jeg har så lenge jeg kan huske vært plaget av ubehag i triceps. Dette er ikke noe jeg merker i det daglige, men kun ved dirkete trening av muskelen. Det kjennes ut som om en sene i tricepsfestet (ved albuen) knepper over muskelen. Akkurat som det er noe som er litt for kort.

Har kutta helt ut all tricepstrening i flere måneder nå, men i dag tenkte jeg at jeg skulle prøve meg. Franskpress er drepen, så det var ikke aktuelt. Valgte triceps pulldown med tau. Tok 12 repetisjoner med usle 14 kg og kjente murringen komme allerede da. Jeg er livredd for å få betennelse! Har hatt det en del ganger før (spesielt etter å ha drevet med yoga der man tar mye smale pushups). Hvis jeg får betennelse er det masse øvelser jeg ikke kan gjøre, og da kommer jeg til å ha kjempevondt lenge!

Alt dette gjør til at jeg ikke tør å trene triceps. Er det veldig dumt å kutte ut trening av en muskel på denne måten? Jeg trener mye biceps, så det kan jo kanskje bli lit skjevt?

Er det noen som har erfaring med denne type smerte? Er det noe fysio eller akupunktur kan reparere?

Hvilke øvelser kan jeg prøve meg på, som ikke belaster tricepsfestet i albuen så veldig mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som noe som er veldig typisk når man trener egentlig. Det er helt normalt! Men tøy ut tricepsen etter du har trent (eller når du har mulighet) og hvis du skal trene triceps videre vær sikker på at du trener med riktig teknikk og ikke for tung (siden det sannsynligvis er grunnen til ubehaget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...