Gå til innhold

Ønsker hjelp til oppsett av fullkroppsprogram


bama

Anbefalte innlegg

Kan jeg begynne med chins? Det er nemlig en øvelse jeg sliter voldsomt med å klare å gjennomføre, selv negative repetisjoner (har bare gjort den øvelsen to ganger).

Om du bare har gjort den 2 ganger så tror jeg svaret ligger der ;) Kjør negative, og evt få tak i et strikk du kan hive rundt stanga og sette det ene kneet i, så får du litt hjelp "over kneika"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om du bare har gjort den 2 ganger så tror jeg svaret ligger der ;) Kjør negative, og evt få tak i et strikk du kan hive rundt stanga og sette det ene kneet i, så får du litt hjelp "over kneika"

....og når du ikke klarer flere negative, så kjører du nedtrekk til du gråter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er seriøst bare en øvelse som gjør deg sterkere i chins, og det er...chins. Men du kan trene litt ekstra på ryggen med nedtrekk etterpå. Bare ikke bytt ut chins med nedtrekk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Knebøy: 3x5

Benkpress: 3x5

Markløft: 2x5

Chins: 5x5

Foroverbøyd roing: 2x5

Militærpress: 5x5

Eller noe sånt. Jeg vil anbefale deg å sjekke boken "Starting Strength" :)

Hei, jeg er også interessert i å bytte til et slikt program. Det jeg lurer på er om du kan sette opp de øvelsene fordelt på dager? Er det ment å være over 3 dager? Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er også interessert i å bytte til et slikt program. Det jeg lurer på er om du kan sette opp de øvelsene fordelt på dager? Er det ment å være over 3 dager? Takk for svar :)

Det kommer an på hvor lenge du har trent, men det programmet der kan du fint trene tre ganger i uken de første 6 månedene du trener seriøst. Det finnes også en tråd her inne med forskjellige programmer, men det der kommer til å kjøre kroppen din ganske bra. Til å begynne med vil du ha mer enn nok å gå på, men etter som du blir sterkere vil kroppen trenge litt mer tid på å komme seg etter en økt, og da er det greit med en 2-split som du kjører f.eks. man, tir, tor, fre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...