Gå til innhold

Migrering av fett


Gjest aaa

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen :)

På grunn av hypotyreosen min har jeg rimelig god kontroll på kosthold og vektnedgang, men ikke kommet meg så nært de magiske 10% som jeg er nå. Derfor har jeg et spørsmål om mobilisering og migrering av fett.

Det jeg legger merke til er at fettet nederst på ryggen ser ut til å forsvinne. Vaskularitet blir bedre og tykkelsen på mageseksjonen blir mindre. Det snodige er at selv om magen blir flatere og blodårene kommer mer frem så blir magerutene mer utvasket. Altså ser det ut som om subkutant fett øker litt i mageregionen, men går ned andre steder. Bukfettet ser også ut til å gå ned. Så da lurer jeg på om dette er vanlig, eller om det rett og slett er det at jeg har hatt en tendens til å lagre fett i buken før jeg ble bedre dosert og at dette nå er på vei til å bedres. Bukfett lagres vel også mer effektivt om man har høyt kortisol, og nå som jeg begynner å slappe litt mer av vil jo det gå ned...

Fint om jeg får noen kvalifiserte svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du nevner noe med magemusklene, jeg opplever det samme selv. Mine magemuskler på 10% i fettprosent er mye "mer", de er bulkete og store, mye mer tydelig. Nå på rundt 7% er dem mye mindre synlige på samme måten. Det er hva jeg liker å kalle "cut" look. Isteden for den typiske buklete looken blir dem rett og slett mindre og mer "linjete".

Dette, eller så er jeg bare litt vrangsynt.

Ok, takk - godt å vite. Tror jeg ligger på rundt 12 nå, så det er vel kanskje det magiske området. Det stemmer bra med det du sier med "bulkete" for jeg kan se skillet mellom dem tydeligere selv om selve rutene er mindre definerte. Kroppen er en snodig ting.

Jeg er jo uansett ikke veldig bekymret, for jeg ser jo at det går rett vei. Når begynner jeg å få vaskularitet som synes gjennom kompresjonsgenser, og da kan det ikke være *bare meg* som ser kroppen i et snodig lys ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke bare med at dere mister litt av trykket i musklene ved lavere fettprosent (som dere fikk ved lavt kaloriinntak)?

Ikke vet jeg. Jeg har vært forhindret fra å gå såpass lavt før...og nå har jeg byttet kreatin også og merker at jeg har mistet en del væske under huden. Kan godt hende jeg har mistet væske i muskelen også... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...