Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har prøvd dette? Fant det i bakehylla på Rimi i dag og følte det måtte testes etter å ha sett på næringsinnholdet :D

I morgen tidlig blir det ferske rundstykker!

Næringsinnhold per 100 g ferdig bakst:

211 kalorier

17,4 g protein

4,3 g karbo (hvorav 0,1 g sukkerarter)

10 g fett

17,2 g kostfiber

0,2 g natrium

Ingredienser:

Hvetegluten, ertefiber, myseprotein, kruskakli, kostfiber, linfrø, solsikkekjerner, emulgator, hevemiddel, fiberhusk, fortykningsmiddel, salt, surhetsregulerende middel, aroma. Kan inneholde spor av sesam.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/4726-karbolett-br%C3%B8dmiks-fra-idun/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg laget disse i rundstykkeform i dag. I og med at jeg brukte to spiseskjeer til å forme rundstykkene ble de ikke så estetisk pene, men de smakte tilnærmet likt "vanlig" brød og var saftige. Veldig godt, synes jeg :) Jeg laget en liten tvist på dem - istedenfor å bruke vann + 40 g margarin/olje blandet jeg bakemiksen med vann, 1 egg, 1 ss kesam, 1 ss olivenolje og 1 ss soft light smør. Hev også oppi litt oregano. Anbefales :)

• 3 uker senere...

Jeg kjøpte denne miksen på butikken i går, og tenkte å teste den ut i dag.

Mn litt skeptisk til alt jeg selv ikke lager fra bunnen av,siden man aldri kan være 100% sikker på at innholdsfortegnlsen er helt korrekt.

Så eg får se hvordan dette blir :p

Har ikke prøvd selv, men det høres jo ikke så dumt ut :) Foretrekker å bake selv, jeg (skriver hun, mens hun sitter og nyter sitt nybakte brød) :thumbsup:

Prøvekaninen overlevde! og jeg brukte halve deigen å kjevlet den ut som pizzabunn,stekte den litt,og så tok eg på fyllet, og stekte igjen.

Og gjett om de va digg me pizza da!?! Har ikke spist pizza på nermere ett år!! :p

Dette ble en sunnere vaiant, med hjemmelaget tomatsaus, karbonadedeig-masse masse! Fersk brokkoli, ja dere hørte rikig, brokkoli. Førrste gang det prøves, men kan ambefales! Og så hadde jeg på masse ost på toppen, og NYT!?! ;)

Prøvekaninen overlevde! og jeg brukte halve deigen å kjevlet den ut som pizzabunn,stekte den litt,og så tok eg på fyllet, og stekte igjen.

Og gjett om de va digg me pizza da!?! Har ikke spist pizza på nermere ett år!! :p

Dette ble en sunnere vaiant, med hjemmelaget tomatsaus, karbonadedeig-masse masse! Fersk brokkoli, ja dere hørte rikig, brokkoli. Førrste gang det prøves, men kan ambefales! Og så hadde jeg på masse ost på toppen, og NYT!?! ;)

Da må den prøves på onsdag! :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...