Gå til innhold

Anbefalte innlegg

For mange vil styrken for skråbenk være 60% av benkpress, og flatbenk med hantler 80 %. Det er selvfølgelig ikke sånn at det er unaturlig å ligge utenfor dette, og nødvendigvis ikke et mål heller. Personlig er jeg rundt 80% for skrå.. som en nevnte over her; kombinasjon er fint :)

Fortsetter under...

Som sagt ovenfor her: Skråbenk blir mer spesialisert trening for brystmuskelaturen, da den fokuserer mest på øvre del av bryst. Hele brystet kobles selvfølgelig til, men den nedre delen belastes i mindre grad :) men du, varier!! Ikke noe er bedre for kroppen enn variasjon! :D

Som sagt ovenfor her: Skråbenk blir mer spesialisert trening for brystmuskelaturen, da den fokuserer mest på øvre del av bryst. Hele brystet kobles selvfølgelig til, men den nedre delen belastes i mindre grad :) men du, varier!! Ikke noe er bedre for kroppen enn variasjon! :D

Faktisk er ikke skråbenk nevneverdig bedre for øvre bryst enn flatbenk, men det er en del dårligere for nedre bryst :)

Fordelen med skråbenk kontra flatbenk er først og fremst at den treffer fremside skulder bedre, men den muskelen har uansett lett for å bli overutviklet i forhold til bakside skulder.

http://www.bodybuilding.com/fun/video-anatomy-of-the-chest.htm

Faktisk er ikke skråbenk nevneverdig bedre for øvre bryst enn flatbenk, men det er en del dårligere for nedre bryst :)

Fordelen med skråbenk kontra flatbenk er først og fremst at den treffer fremside skulder bedre, men den muskelen har uansett lett for å bli overutviklet i forhold til bakside skulder.

http://www.bodybuilding.com/fun/video-anatomy-of-the-chest.htm

Det er en annen fordel med skråbenk, og det er at siden den kobler ut nedre del til en stor grad, så kan man bruke den for å spesialisere på klavikulærdelen *etter* man har kjørt seg tom på benk. Uansett liker jeg bedre incline cable cross med pronert grep om man skal gjøre det...

Uansett ser jeg på incline benk som den uekte hermafroditten til benkpress og militærpress ;)

Det er en annen fordel med skråbenk, og det er at siden den kobler ut nedre del til en stor grad, så kan man bruke den for å spesialisere på klavikulærdelen *etter* man har kjørt seg tom på benk. Uansett liker jeg bedre incline cable cross med pronert grep om man skal gjøre det...

Uansett ser jeg på incline benk som den uekte hermafroditten til benkpress og militærpress ;)

Skråbenk kan brukes til spesialisering av øvre bryst ja. Men som artikkelen sier så finnes det også bedre øvelser til det formålet :)

Skråbenk kan brukes til spesialisering av øvre bryst ja. Men som artikkelen sier så finnes det også bedre øvelser til det formålet :)

Helt klart. Som pronert crossover/flyes. Jeg kjører benk med omvendt grep som hovedøvelse for å få med øvre bryst, og det fungerer veldig bra.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...