Gå til innhold

Progresjon


S.O.T

Anbefalte innlegg

Har fulgt et 5x5-oppsett i snart 15 uker nå, hvor jeg skal øke vektene på hver trening. Føler det begynner å gå utover teknikk på de tyngste settene, både mark, bøy og benk ligger like under max. Tenker litt på hvordan jeg skal gripe an dette fremover, bør jeg fortsette på programmet men ta et skritt tilbake?

Altså gå ned 10-20 kg, og så kjøre meg opp igjen med lik progresjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta én ukes pause og begyn på igjen med lavere vekter, eventuelt tren lettere vekter og høyere repsantall og øk vektene samtidig som du kutter repsantall etter hver annen uke. F.eks :) Var det en utrolig tung og rotete setning? altfor tidlig på morgenen, haha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er halvveis uti den pausen nå :p Eller, har ei veeldig rolig uke iallefall. Merker at kvaliteten blir dårligere på tungvekt, og da blir jeg mer frustrert enn noe annet når jeg ikke får det til. Justerer meg inn litt fremover, så blir det bedre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke klarer å holde progresjonen oppe kan du teste maksen din. Så begynner du på 80% og jobber deg oppover igjen.

Har forsåvidt gjort det, og er ikke fornøyd med teknikken når jeg kommer opp i høy vekt. 5x95 kg i bøy blir ikke pent, og da er det ikke morro heller når jeg ikke gjør øvelsene skikkelig. Blir en liten nedjustering og back to basic.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...