Gå til innhold

Trene helkroppsprogram to dager på rad?

Anbefalte innlegg

Overskriften sier det meste.. Jeg har i utgangspunktet satt opp styrkretrening 3 ganger i uken.

(Knebøy, skråbenk, roing, arnoldpress, bicepscurl, tricepspress & mage), men det er så kjedelig på fridager, har lyst til å trene mer! Gjør det noe om jeg tar programmet i dag om jeg tok det i går? Finnes det eventuelt noen andre øvelser jeg kunne gjort i stedet for de i programmet i dag, for å ikke slite ut musklene jeg tok i går?

:-)

Fortsetter under...

Hva med å kjøre en ren 2splitt eller en tosplitt kombinert med to fullkroppsøkter?

Eks

Mandag :Overkropp

Tirsdag: Bein

Onsdag Fri

Torsdag Overkropp

Fredag Bein

Eller

Mandag overkropp

Tirsdag Bein

Onsdag Fri

Torsdag Fullkropp

Fredag fri

Lørdag Fullkropp

Jeg velger å svare på tittelen. Ja, du kan trene et fullkroppsprogram to dager på rad. Da kan du jo evt rotere øvelser eller ha lett og tung dag. Om du vil ha flere fullkroppsøkter kan du jo ha en lett, en tung og en medium - litt avhengig av treningsbakgrunn og -toleranse. 3-4 fullkroppsøkter i uka burde gjøre susen :-)

Jeg velger å svare på tittelen. Ja, du kan trene et fullkroppsprogram to dager på rad. Da kan du jo evt rotere øvelser eller ha lett og tung dag. Om du vil ha flere fullkroppsøkter kan du jo ha en lett, en tung og en medium - litt avhengig av treningsbakgrunn og -toleranse. 3-4 fullkroppsøkter i uka burde gjøre susen :)

Kan du utdype litt? Jeg tenker på 48 timers regelen - eller er det ny forskning som tilsier at muskelen restituerer raskere?

Jeg velger å svare på tittelen. Ja, du kan trene et fullkroppsprogram to dager på rad. Da kan du jo evt rotere øvelser eller ha lett og tung dag. Om du vil ha flere fullkroppsøkter kan du jo ha en lett, en tung og en medium - litt avhengig av treningsbakgrunn og -toleranse. 3-4 fullkroppsøkter i uka burde gjøre susen :)

Så bra! Trener styrke 3-4 ganger i uken og trives best med fullkroppsøkter :)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...