Gå til innhold

Knebøy ved Bekhterev


Thomas A.

Anbefalte innlegg

Maethor: Bekterev starter nesten ALLTID med smerter i bekkenet-noe som kan kjennes ut som smerter langt nede i korsryggen på venstre eller høyre side. Altså ikke i brystkassa, noe som uansett er off-topic.

Jeg har nå levd med diagnosen Bekterev i ett år. Jeg har trent hele mitt liv, men når sykdommen brøt ut var jeg liggende på gulvet å gråt av smerter tre måneder i strekk, og jeg gråter aldri..! I denne perioden var det ikke sjans for trening.

Etter en stund fikk jeg biologisk medisin, "Cimzia". Mirakelmedisin. Fra å være totalt ubrukelog kunne jeg nå gjøre nesten alt!!

Ettersom medisinen gjorde meg bedre kunne jeg begynne med trening igjen. Først kardio en periode, deretter oppstart med vektløfting. Jeg har enda vonde perioder med smerter, men trening hjelper!

Det SKAL gjære vondt å trene. Ta smertestillende før trening om nødvendig. Anbefaler paracet/tramadol. Trening må til om du har Bekterev. Basisøvelser hjelper også, men pass på! Varm opp godt først, og vær sikker på at du bruker riktig teknikk!

Er du helt nede går det bare en vei; opp!

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Om det var min klient så ville jeg holdt meg til enkle ting. Mange har for dårlig ankel/hofte-mobilitet til å gjøre f.eks beinpress trygt, selv om man skulle tro at det ikke betydde noe.

Prøv å gjøre mest mulig sittende/liggende. Ta med noen pushups, planke, back extensions, hip thrust, bodyweight squats men PASS PÅ hofta.

Hvis du er usikker, så finn en god PT til ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...