Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har begynt å ta knebøy gjevnlig på trening nå, men kjenner at jeg ikke kommer så langt ned som jeg ønsker. Når vektene blir tunge nok sliter jeg med å holde balansen etter en viss bøy i knærne. Føler at jeg lett "faller" bak på rumpa, eller "legger ryggen for langt fram". Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men kan liksom ikke gå langt ned og samtidig ha bra teknikk. Dette er fryktelig slitsomt. Vet noen hva jeg kan gjøre for å bedre dette og hva det kan skyldes? Jeg er veldig lang og har laange bein, så kanskje dette påvirker meg? At det rett og slett blir for langt ned, hehe :p

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/4155-vanskelig-med-kneb%C3%B8y/
Del på andre sider

Fortsetter under...

det finnes flere øvelser for å forbedre hoftemobilitet, feks squat to stand

Som Dan John sier, knebøy skjer mellom knærne, ikke bak dem. Press knærne ut på veien ned for å åpne hoftene. og fortsett å presse ut på veien opp for å unngå valgus.

Les også artikkelen Squat av Mike Robertson.

http://robertsontrainingsystems.com/blog/squatting-101/

Jo lengre bak du setter rumpa jo lenger fram må du bikke overkroppen for å kompensere med tyngdepunktet slik at du ikke blir baktung, og vice versa.

Squat_Bar_Placement.jpg

Se forskjellen på nummer 2 og 3 etter hvordan stangplasseringen er og tenk på hva du gjør. Håper det hjelper. Det er ikke nødvendigvis feil å "lene seg for mye fram" så lenge det ikke blir en good morning med knesvikt.

Du kan også prøve å ta av deg skoene da tjukt dempede joggesko ikke akkurat bidrar til balansen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...