Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skal operere venstre albue imorgen... og med dette regner jeg meg selv som ute dansen for en 14 dagers tid før jeg kan så smått begynne å bruke denne igjen... men kirurgen sa til meg at det er ingen problem å trene resten av kroppen så snart jeg føler meg i form til dette... og det er noe jeg akter å gjøre... så kjære kreative sjeler... som tittelen sier "Trene overkropp uten å involvere venstre arm!" noen som har øvelser å tipse meg med?

Fortsetter under...

Er vel i hovedsak rygghev og sit ups som blir aktuelt for din del slik jeg ser det. Bryst, rygg og skuldre er jo press og dra øvelser som involverer armene.

Kom på nå at du kan jo få noen til å holde fast noen hantler som ligger hvilende oppå skuldrene dine og kjøre shrugs?

Jeg kan fortelle at jeg nettopp har slitt med det samme selv pga betennelse i skulder og håndledd. Har du cabel pulleys kan du få gjort ganske mange øvelser. I tillegg skal jeg få mette til å filme enarmsroingen min som virkelig kun involverer en arm nå den kommende uken ;)

shjjiiit.. uten trening i 14 dager på discomusklene? du kommer til å bli skikkelig hengslete :S

jeg ville tatt meg 14 dager med treningsfri på overkroppen og trent underkropp, mage og rygghev feks. Og gått litt kardio. Dog, kjipt å svette hvis du må dusje og bare har en arm, hvem skal putte såpe i handa di? :o

Jeg kan fortelle at jeg nettopp har slitt med det samme selv pga betennelse i skulder og håndledd. Har du cabel pulleys kan du få gjort ganske mange øvelser. I tillegg skal jeg få mette til å filme enarmsroingen min som virkelig kun involverer en arm nå den kommende uken ;)

Gleder meg til å se filmen... hvor fant du disse øvelsene?

shjjiiit.. uten trening i 14 dager på discomusklene? du kommer til å bli skikkelig hengslete :S

jeg ville tatt meg 14 dager med treningsfri på overkroppen og trent underkropp, mage og rygghev feks. Og gått litt kardio. Dog, kjipt å svette hvis du må dusje og bare har en arm, hvem skal putte såpe i handa di? :eek:

hehhehe... ja kommer nok nesten til å dette fra hverandre :eek::p nei det har nok egentlig bare med at jeg elsker å trene og kommer nokk kjapt til å begynne sliten ut parketten i stua med å gå rundt :p

hadde nok sett for meg svarene dere gir her... men litt litt aktivisering av overkropp må man grei å presse inn... :)

Annonse

Jeg sliter med senebetennelse i høyre skulder, og benytter dette til å trene opp venstrearmen med sidehev og sittende roing for venstresiden. Tenkte også å kjøre igang med litt bicepscurl etterhvert. Forhåpentligvis er jeg nærmere like sterk på venstresiden når høyreskulderen er klar for å trenes.

Ellers trener jeg beina hardt 2-3 ganger i uka, og kjører på en del kardio når jeg føler for det.

Men jeg skjønner veldig godt hva du mener, det er hååååpløst frustrerende å ikke bare peise på i gammelt tempo!

Jeg sliter med senebetennelse i høyre skulder, og benytter dette til å trene opp venstrearmen med sidehev og sittende roing for venstresiden. Tenkte også å kjøre igang med litt bicepscurl etterhvert. Forhåpentligvis er jeg nærmere like sterk på venstresiden når høyreskulderen er klar for å trenes.

Ellers trener jeg beina hardt 2-3 ganger i uka, og kjører på en del kardio når jeg føler for det.

Men jeg skjønner veldig godt hva du mener, det er hååååpløst frustrerende å ikke bare peise på i gammelt tempo!

U got it missy!!! Nå er det uheldigvis min venstre albue som skal opereres i og jeg er svakest i den / minst dominant... Men ser for meg noen "desperate" forsøk på one hand pull up :p å litt morsomme ting samt beina å kjernen blir prioritering :)

Gleder meg til å se filmen... hvor fant du disse øvelsene?

En del av de vanlige cabel-øvelsene går det fint ann å splitte opp til å bruke bare en arm, men man må være såppas obs på sin egen kropp at man faktisk klarer å bruke bare en arm (dvs ikke spenne i den andre armen for å klare å bruke den andre. Fort gjort).

Men pelsjegeren og Robert har et godt poeng i at det ikke er dumt å ta 14 dager fri for overkroppen. Hovedsaken er at albuen din får hvilt seg nok, så du ikke er ute av gamet i 6 mnd isteden. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...