Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg trener relativt mye, og løfter relativt tungt. Kanskje ikke i forhold til mange her inne, men i forhold til det generelt.

Jeg har kun benyttet fullkroppsprogram til nå, men kjenner jeg går lei av det. Hva anbefaler dere som neste steg? Hvor mange splitt? Jeg et slank, men jeg ønsker å bli mer markert (uten at det blir for mye), samt å få mer følelsen av å være gjennomtrent.

I tillegg lurer jeg på en ting til. Når dere setter opp programmene deres, hvordan gjør dere det med antall rep og stigning?

Skulle noen av dere ønske å gjøre et lite prosjekt ut av meg og hjelpe meg å sette opp program, så rop ut! Da blir jeg glad:-)

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/4105-ikke-lenger-nybegynner-hva-n%C3%A5/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trent av og på i perioder, nå snart ferdig med RYP-programmet (12 uker). Jeg for min del ønsker å bli litt kraftigere generelt (ikke se så tynn ut), samt få markerte muskler. Er derfor instilt på å trene tungt, men usikker på hvordan opplegget skal være..

Annonse

Jeg har trent i alle de år. Mer målrettet det siste året, men det går litt i bølgedaler fordi jeg fort går lei av helkroppsprogrammene.

Mitt mål er å bli sterker og å se fit ut. Men jeg ønsker å gå litt ned i vekt jeg da, og å få ned fettprosent noe.

Jeg ønsker nok ikke å få like markerte muskler som de beste fitnessdamene (jeg vet at det ikke skjer over natten altså), men jeg ønsker rett og slett å se godt trent ut, men feminin. Det er ikke et mål at musklene vises alt for godt når jeg ikke strammer dem feks.

Mulig dette var litt dårlig forklart, er litt kjapp nå, har det travelt. Forklarer mer i kveld dersom dette ble for dårlig:)

Takk til alle som vil hjelpe til! :)

Jeg er ikke sterk av meg, men har lest mye om treningsprinsipper så forstår til en viss grad hva som kreves for muskeløkning. I bunn og grunn er det fremgang av kg vekter som gjør det større. Det at du blir sterkere.

Det siste året jeg har vokst best har jeg trent med få og tunge repitisjoner. f.eks i benkpress har jeg kjørt 4x4, og har aldri kjørt på samme vekta mer enn 1 måned. Trente benk 2 ganger i uka. Tror det er lettere å øke med få repitisjoner enn mange sett og reps.

kjører 3 split.

Mandag

Triceps

Skuldre

Bryst

Knebøy

Mage

Onsdag:

Rygg

biceps

Fredag:

Triceps

Skuldre

Bryst

Markløft

Mage

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...