Gå til innhold

Nybegynner jah..


Gjest Line86

Anbefalte innlegg

Som sagt tidligere så er jeg ny i gamet, og jeg har MANGE spm!:) Men først å fremst så lurer jeg litt på om jeg trenger å gå ned i vekt?? Eller kan jeg bare konsentrere meg om musklene? Jeg er 158 og veier mellom 53,5 og 54 kg, syns jeg er så kvapsete og føler at det disser overalt! (så derfor føler jeg også at jeg kunne trengt å gå mer ned i vekt. veide 74 kg for ett år siden) Så en oppstramming er på sin plass. Men jeg syns det er så vanskelig med detta kostholdet osv. vet at jeg spiser sånn ca 1300 kcal om dagen, er dette veldig lite? spiser mye kjøtt og grønt og har et greit kosthold (tror jeg) Noen som kan komme med noen gode råd og tips?? Hadde blitt kjempe glad og veldig takknemlig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger absolutt ikke å gå ned i vekt. Det du trenger er muskler :thumbsup: da blir du kjapt mye strammere.

Når det kommer til kostholdet så er 1300 kcal altfor lite! Du bør nok ligge på rundt 2000 kcal om dagen.

For å få til det så kan du legge til mer frukt og nøtter i kostholdet. Bytt ut lettmelka med helmelk osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips!:) 2000 kcal syns jeg høres så mye ut og kjenner jeg får litt panikk! hehe :) Jeg har gått ned 20 kg ved hjelp av grete roede metoden og da fikk jeg meny nr 1 som det heter og da skulle jeg ikke spise mer enn 1300 kcal om dagen, så jeg har blitt litt opphengt i det og tør ikke spise mer i frykt for å legge på meg igjen. Men jeg har jo skjønt at det er for lite når jeg vil ha mer muskler!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg gå til innkjøp av ett målebånd tror jeg.. kanskje begynne å ta litt bilder også, så er det litt lettere å se forandringene! Takk for svar! Supert forum!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...