Anonymbruker Skrevet 12. april 2022 Del Skrevet 12. april 2022 Hei! Jeg har laget et styrke- og kondisjonstreningsprogram som jeg gjerne ønsker innspill og tilbakemeldinger på. Høyde, vekt og alder: 173 cm, 75 kg og 20 år Hva jeg ønsker å oppnå med treningen: Ned i fettprosent og opp i muskelmasse, vektreduksjon og bli slankere og strammere før sommeren Nåværende form: Middels trent Kosthold: Flink med mat. Mye protein, moderate mengder kvalitetskarbohydrater og sunne fettkilder. Ca. 1500 kcal per dag. Hvile og tid: Flink med søvn. Stillesittende hverdag. Treningsnarkoman. Mandag: Løping - lavintensiv økt i sone 1\2 (for eksempel 50 min rolig langtur) Tirsdag: Crossfit (helkropp) Onsdag: Løping - mellomintensiv økt i sone 3 (for eksempel 30 min moderat langkjøring) Torsdag: Crossfit (helkropp) Fredag: Løping - høyintensiv økt i sone 4 (kortintervall: for eksempel 40-20 sec intervall. 12 km\t. 20 drag. 1,5 % stigning) og skadeforebyggende løpsøvelser Lørdag: Kroppsvekttrening (helkropp) Søndag: Løping - høyintensiv økt i sone 4 (langintervall: for eksempel 4x4 min intervall med 2 min aktiv hvile mellom dragene. 11 km\t. 1 % stigning) og skadeforebyggende løpsøvelser Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PaulM Skrevet 12. april 2022 Del Skrevet 12. april 2022 Anonymbruker skrev (10 timer siden): Hei! Jeg har laget et styrke- og kondisjonstreningsprogram som jeg gjerne ønsker innspill og tilbakemeldinger på. Høyde, vekt og alder: 173 cm, 75 kg og 20 år Hva jeg ønsker å oppnå med treningen: Ned i fettprosent og opp i muskelmasse, vektreduksjon og bli slankere og strammere før sommeren Nåværende form: Middels trent Kosthold: Flink med mat. Mye protein, moderate mengder kvalitetskarbohydrater og sunne fettkilder. Ca. 1500 kcal per dag. Hvile og tid: Flink med søvn. Stillesittende hverdag. Treningsnarkoman. Mandag: Løping - lavintensiv økt i sone 1\2 (for eksempel 50 min rolig langtur) Tirsdag: Crossfit (helkropp) Onsdag: Løping - mellomintensiv økt i sone 3 (for eksempel 30 min moderat langkjøring) Torsdag: Crossfit (helkropp) Fredag: Løping - høyintensiv økt i sone 4 (kortintervall: for eksempel 40-20 sec intervall. 12 km\t. 20 drag. 1,5 % stigning) og skadeforebyggende løpsøvelser Lørdag: Kroppsvekttrening (helkropp) Søndag: Løping - høyintensiv økt i sone 4 (langintervall: for eksempel 4x4 min intervall med 2 min aktiv hvile mellom dragene. 11 km\t. 1 % stigning) og skadeforebyggende løpsøvelser Du kan ikke går ned i vekt og øke muskelmasse samtidig, så du må bestemme hva du ønsker og legge opp trening og kosthold deretter. Dersom du vil øke muskelmasse anbefales 3 styrkeøkter og 1 intervalløkt i uka, og mer mat, Hvis du prioriterer vektnedgang kan du f.eks ha 2 crossfitøkter og en intervalløkt i uka. Det er bedre med 3 økter med kvalitet i uka enn 7 økter med dårlig kvalitet. For stort volum ødelegger restitusjonen og kan slite på psyken. Nyt ungdomstiden! Paul Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.