Anonymbruker Skrevet 12. april 2022 Del Skrevet 12. april 2022 Hei! Jeg har laget et styrke- og kondisjonstreningsprogram som jeg gjerne ønsker innspill og tilbakemeldinger på. Høyde, vekt og alder: 173 cm, 75 kg og 20 år Hva jeg ønsker å oppnå med treningen: Ned i fettprosent og opp i muskelmasse, vektreduksjon og bli slankere og strammere før sommeren Nåværende form: Middels trent Kosthold: Flink med mat. Mye protein, moderate mengder kvalitetskarbohydrater og sunne fettkilder. Ca. 1500 kcal per dag. Hvile og tid: Flink med søvn. Stillesittende hverdag. Treningsnarkoman. Mandag: Løping - lavintensiv økt i sone 1\2 (for eksempel 50 min rolig langtur) Tirsdag: Crossfit (helkropp) Onsdag: Løping - mellomintensiv økt i sone 3 (for eksempel 30 min moderat langkjøring) Torsdag: Crossfit (helkropp) Fredag: Løping - høyintensiv økt i sone 4 (kortintervall: for eksempel 40-20 sec intervall. 12 km\t. 20 drag. 1,5 % stigning) og skadeforebyggende løpsøvelser Lørdag: Kroppsvekttrening (helkropp) Søndag: Løping - høyintensiv økt i sone 4 (langintervall: for eksempel 4x4 min intervall med 2 min aktiv hvile mellom dragene. 11 km\t. 1 % stigning) og skadeforebyggende løpsøvelser Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/39484-egendefinert-styrke-og-kondisjonstreningsprogram-tilbakemeldinger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
PaulM Skrevet 12. april 2022 Del Skrevet 12. april 2022 Anonymbruker skrev (10 timer siden): Hei! Jeg har laget et styrke- og kondisjonstreningsprogram som jeg gjerne ønsker innspill og tilbakemeldinger på. Høyde, vekt og alder: 173 cm, 75 kg og 20 år Hva jeg ønsker å oppnå med treningen: Ned i fettprosent og opp i muskelmasse, vektreduksjon og bli slankere og strammere før sommeren Nåværende form: Middels trent Kosthold: Flink med mat. Mye protein, moderate mengder kvalitetskarbohydrater og sunne fettkilder. Ca. 1500 kcal per dag. Hvile og tid: Flink med søvn. Stillesittende hverdag. Treningsnarkoman. Mandag: Løping - lavintensiv økt i sone 1\2 (for eksempel 50 min rolig langtur) Tirsdag: Crossfit (helkropp) Onsdag: Løping - mellomintensiv økt i sone 3 (for eksempel 30 min moderat langkjøring) Torsdag: Crossfit (helkropp) Fredag: Løping - høyintensiv økt i sone 4 (kortintervall: for eksempel 40-20 sec intervall. 12 km\t. 20 drag. 1,5 % stigning) og skadeforebyggende løpsøvelser Lørdag: Kroppsvekttrening (helkropp) Søndag: Løping - høyintensiv økt i sone 4 (langintervall: for eksempel 4x4 min intervall med 2 min aktiv hvile mellom dragene. 11 km\t. 1 % stigning) og skadeforebyggende løpsøvelser Du kan ikke går ned i vekt og øke muskelmasse samtidig, så du må bestemme hva du ønsker og legge opp trening og kosthold deretter. Dersom du vil øke muskelmasse anbefales 3 styrkeøkter og 1 intervalløkt i uka, og mer mat, Hvis du prioriterer vektnedgang kan du f.eks ha 2 crossfitøkter og en intervalløkt i uka. Det er bedre med 3 økter med kvalitet i uka enn 7 økter med dårlig kvalitet. For stort volum ødelegger restitusjonen og kan slite på psyken. Nyt ungdomstiden! Paul Siter Lenke til kommentar https://forum.fitnessbloggen.no/topic/39484-egendefinert-styrke-og-kondisjonstreningsprogram-tilbakemeldinger/#findComment-1205521 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.