Gå til innhold

Antall reps og sets


idahg

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg synes det er vanskelig å finne antall reps og sets når jeg setter opp egne økter. Jeg har lest at dette varierer ut fra om jeg vil trene styrke, utholdenhet. Men spiller muskelgruppen også inn? Og hvor mange øvelser skal jeg ha på hver økt? Pleier å ha 7-8. Jeg begynte i januar med styrketrening og det er muskelmassen jeg ønsker å øke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 9/5/2021 at 12:35 PM, idahg said:

Hei! Jeg synes det er vanskelig å finne antall reps og sets når jeg setter opp egne økter. Jeg har lest at dette varierer ut fra om jeg vil trene styrke, utholdenhet. Men spiller muskelgruppen også inn? Og hvor mange øvelser skal jeg ha på hver økt? Pleier å ha 7-8. Jeg begynte i januar med styrketrening og det er muskelmassen jeg ønsker å øke.

Hei!

Kjempefint at du har begynt å trene med vekter. Lær deg å utføre baseøvelsene og hold deg i første omgang til 5 sett og 5 reps. På denne måten vil du oppleve en veldig merkbar utvikling på hele kroppen. Grunnen til at jeg sier 5 reps er fordi at da er du ferdig med settet før du blir litt/veldig sliten. På denne måten holder du høy kvalitet på utførelse samt lav skaderisiko.

Ha gjerne 7 - 8 øvelser, men husk å prioritere baseøvelsene først, og spe på med litt støtteøvelser etter behov. Du skal fint klare å bli ferdig på ca 60 - 70 min ettersom hvor lang pause du trenger selvfølgelig.

Lykke til med treningen! 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harit skrev (15 timer siden):

Hei!

Kjempefint at du har begynt å trene med vekter. Lær deg å utføre baseøvelsene og hold deg i første omgang til 5 sett og 5 reps. På denne måten vil du oppleve en veldig merkbar utvikling på hele kroppen. Grunnen til at jeg sier 5 reps er fordi at da er du ferdig med settet før du blir litt/veldig sliten. På denne måten holder du høy kvalitet på utførelse samt lav skaderisiko.

Ha gjerne 7 - 8 øvelser, men husk å prioritere baseøvelsene først, og spe på med litt støtteøvelser etter behov. Du skal fint klare å bli ferdig på ca 60 - 70 min ettersom hvor lang pause du trenger selvfølgelig.

Lykke til med treningen! 🙂

Tusen takk for utfoldende svar og god forklaring. Jeg synes det er utrolig kjekt og endelig har jeg funnet noe som jeg har lyst å fortsette med 😊 Spesielt inspirerende når du svarer meg, tusen takk! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/8/2021 at 7:08 PM, idahg said:

Tusen takk for utfoldende svar og god forklaring. Jeg synes det er utrolig kjekt og endelig har jeg funnet noe som jeg har lyst å fortsette med 😊 Spesielt inspirerende når du svarer meg, tusen takk! 😊

Bare hyggelig! Det skulle bare mangle 🙂 Det varmer sjela å høre at du har lyst å fortsette med styrketreningen. Du gjør helsa di en meget stor tjeneste, i tillegg til de estetiske forandringene som du får med på kjøpet 😉

Håper virkelig at treningen blir en del av livsstilen din! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harit skrev (På 10.9.2021 den 2.45):

Bare hyggelig! Det skulle bare mangle 🙂 Det varmer sjela å høre at du har lyst å fortsette med styrketreningen. Du gjør helsa di en meget stor tjeneste, i tillegg til de estetiske forandringene som du får med på kjøpet 😉

Håper virkelig at treningen blir en del av livsstilen din! ☺️

Tusen takk, det håper jeg også! Føler meg mye bedre også, både på utsiden og innsiden 😊

Kommer til å følge deg her fremover, for inspirasjon og motivasjon 💪 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...