Jump to content
wahaj

Hjelp til fullkroppsprog

Recommended Posts

Jeg har denne benken fra Biltema: https://www.biltema.no/fritid/treningsutstyr/styrketrening/treningsbenk-2000041442

Samt 2 stenger (og to manualer) og en del vekter, derfor er det en del begrensninger ift øvelser jeg har mulighet til å ta.

Jeg trente en del styrke for ca 10 år siden, men har de siste årene vært ikke-eksisterende. I tillegg gikk jeg ned ca 45kg på ett år nå etter gbp, og mistet mye muskelmasse, må derfor starte lett, og ønsket med styrketrening er først og fremst muskelvekst (hakket viktigere enn styrke)

Har noen øvelser jeg tenker jeg vil trene, og liker å trene supersett, så det går raskere. Men vil gjerne ha hjelp til optimal rekkefølge, sett og reps. Knebøy og markløft kan jeg ikke teknikk på, så de utgår. Fullkroppsprogram, 3 ganger i uka.

Benkpress

Sittende lårcurl

Hantelroing

Step up med stang

Bulgarsk utfall

Stående foroverbøyd roing

Glute bridge med ekstra vekt

Sittende skulderpress med stang

Dips benk

Tåhev trinn

Vil gjerne også trene mage/rygg.

Noen som vil hjelpe? :)

Er forresten dame på 31 år, 173 cm høy og 66 kg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fortsetter under...

Synes rekkefølgen ser grei ut. Du veksler mellom overkropp og underkropp og det er lurt. Dips benk kan være uheldig fordi du belaster skulderleddet når det er i maksimalt uheldig posisjon. Synes du bør legge inn en knebøybevegelse, f.eks Goblet squat eller Zercher squat. Begge er enkle å lære og ganske ufarlig dersom du begynner lett og øker forsiktig. Med alle disse øvelsene får du nok trening av mage og rygg.

Paul

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
På 29.8.2020 den 10.06, PaulM skrev:

Synes rekkefølgen ser grei ut. Du veksler mellom overkropp og underkropp og det er lurt. Dips benk kan være uheldig fordi du belaster skulderleddet når det er i maksimalt uheldig posisjon. Synes du bør legge inn en knebøybevegelse, f.eks Goblet squat eller Zercher squat. Begge er enkle å lære og ganske ufarlig dersom du begynner lett og øker forsiktig. Med alle disse øvelsene får du nok trening av mage og rygg.

Paul

 

Takk for svar! Bytta ut dips benk med sittende tricepspress. Putta også inn goblet squat.

Klarte ikke helt teknikken med bulgarsk utfall på benk, så tok den på gulvet istedet, kjente det i lårene da også.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

Artikler fra forsiden

×
×
  • Create New...