Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har denne benken fra Biltema: https://www.biltema.no/fritid/treningsutstyr/styrketrening/treningsbenk-2000041442

Samt 2 stenger (og to manualer) og en del vekter, derfor er det en del begrensninger ift øvelser jeg har mulighet til å ta.

Jeg trente en del styrke for ca 10 år siden, men har de siste årene vært ikke-eksisterende. I tillegg gikk jeg ned ca 45kg på ett år nå etter gbp, og mistet mye muskelmasse, må derfor starte lett, og ønsket med styrketrening er først og fremst muskelvekst (hakket viktigere enn styrke)

Har noen øvelser jeg tenker jeg vil trene, og liker å trene supersett, så det går raskere. Men vil gjerne ha hjelp til optimal rekkefølge, sett og reps. Knebøy og markløft kan jeg ikke teknikk på, så de utgår. Fullkroppsprogram, 3 ganger i uka.

Benkpress

Sittende lårcurl

Hantelroing

Step up med stang

Bulgarsk utfall

Stående foroverbøyd roing

Glute bridge med ekstra vekt

Sittende skulderpress med stang

Dips benk

Tåhev trinn

Vil gjerne også trene mage/rygg.

Noen som vil hjelpe? :)

Er forresten dame på 31 år, 173 cm høy og 66 kg.

Lenke til kommentar
https://forum.fitnessbloggen.no/topic/37927-hjelp-til-fullkroppsprog/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes rekkefølgen ser grei ut. Du veksler mellom overkropp og underkropp og det er lurt. Dips benk kan være uheldig fordi du belaster skulderleddet når det er i maksimalt uheldig posisjon. Synes du bør legge inn en knebøybevegelse, f.eks Goblet squat eller Zercher squat. Begge er enkle å lære og ganske ufarlig dersom du begynner lett og øker forsiktig. Med alle disse øvelsene får du nok trening av mage og rygg.

Paul

På 29.8.2020 den 10.06, PaulM skrev:

Synes rekkefølgen ser grei ut. Du veksler mellom overkropp og underkropp og det er lurt. Dips benk kan være uheldig fordi du belaster skulderleddet når det er i maksimalt uheldig posisjon. Synes du bør legge inn en knebøybevegelse, f.eks Goblet squat eller Zercher squat. Begge er enkle å lære og ganske ufarlig dersom du begynner lett og øker forsiktig. Med alle disse øvelsene får du nok trening av mage og rygg.

Paul

Takk for svar! Bytta ut dips benk med sittende tricepspress. Putta også inn goblet squat.

Klarte ikke helt teknikken med bulgarsk utfall på benk, så tok den på gulvet istedet, kjente det i lårene da også.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...