Gå til innhold

Treningstips


Pinglekringla

Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om det finnes flere øvelser enn situps og ?rumpeups? (aner ikke hva de heter), som kan gjøres hjemme uten utstyr, uten å legge press på hender/armer og tær.. Så det vil jo da si pushups og planken pga tærne som da blir veldig vonde for min del.. Også Er jeg litt hemmet med at jeg ikke kan anstrenge hender noe særlig i hvertfall ikke i dag..

Såååe.. Finnes det andre ting en disse situpsa og rumpeupsa(noen som forresten vet hva det heter? Siden jeg bare har tatt det veldig bokstavelig..) Eller blir det så kjedelig at jeg dermed må trene en hel halvtime (ca-ish) med kun de øvelsene?

Nå følte jeg meg ganske teit, menne de fleste treningene jeg hittil har snubla over er stort sett ting jeg mangle utstyr til, eller ikke kan fordi jeg er litt hemma på visse områder :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Rumpeups. Haha. Jeg trodde først du mente omvendt crunch (der du ligger på rygg og løfter bein og rumpe opp i lufta).

Kjempefine ben øvelser er selvfølgelig: Knebøy, utfall, bulgarsk utfall og et beins knebøy.

Rumpeups'ene dine (eller bekkenbro som jeg sier) kan varieres de også. Ta de på et bein. Ta en og bli "stående" slik mens du pulserer opp med hoftene. Rull hoftene opp, løft høyre ben løft så venstre o.l.

Hvis du vil trene hjemme, uten utstyr og ikke er en fan av øvelser som knebøy anbefaler jeg deg å ta en titt på http://blogilates.com/. Når det er sagt må jeg bare si: Knebøy er gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja omvendt crunch er det det heter da:D Siden din første take var nettopp den øvelsen jeg sikta til.. Var derfor jeg i mangel på annet å kalle den kalte det rumpeups.. Måtte jo løfte på den såå.. :rofl:

Knebøy tar jeg, jeg går riktignok ikke like langt ned som sånne veltrente mennesker gjør (da kommer jeg ikke opp igjen :whistling:)

Utstyr hadde vel ikke vært meg i mot, hadde vel gjort ting litt enklere.. Menne for øyeblikkt har jeg ikke penger til sånn luksus :p

Men på de bekkenbro.. Ligger jeg på rygg med bøyde ben (som i situps) også bare løfte rumpa opp i lufta da eller? I såfall sånne har jeg ikke prøvd enda :D Men hvor skal man plassere henda sine da evt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...