Gå til innhold

Tips til forbedret trening.


Oldirlokk

Anbefalte innlegg

Heisann

Jeg har et opplegg på tredemølla jeg har hjemme. 

En gang i uka (fredag eller lørdag), så løper jeg 1 time på tredemølla. Pga jobben er borte fra søndag til fredags morgen.

Opplegget mitt på tredemølla er:
5min oppvarming, gåing på fart 5.
2min løping, fart 8.3
2min gåing fart 5.
2min løping, fart 8.3
osvosv
på 30min så tar jeg noen minutter pause, før jeg gjør det en gang til.

I ukene prøver jeg spise salatbar fra Coop Extra så ofte jeg kan, bortsett fra det så spiser jeg veldig 'normalt', I guess.

Er dette et ok opplegg?

Planen er å gå ned i vekt, da min BMI er 33.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du ikke merker resultatene du ønsker må du gjøre mer.

For å gå ned i vekt har kostholdet mest betydning. Her må du se hva du kan endre, for eksempel mer grønnsaker og mindre potet/pasta/ris/brød. Kutte ut alle kaloririke drikke som juice, brus, iste og lignende. Sikkert en fordel dersom du skriver ned hva du vanligvis spiser og ser på hva du kan justere.

Treningsmessig tror jeg du vil ha utbytte av styrketrening. Enkle kroppsvektsøvelser som knebøy, utfall og armhevinger vil øke muskelvekta og forbrenne kalorier hele dagen. Dette bør du gjøre 3 ganger i uken. 

Sprint i motbakke er også gull for å komme i bedre form og redusere vekta. Begynn forsiktig og øk på etter hvert.

 

Lykke til.

 

Paul

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...