Gå til innhold

Måltider som inneholder 600 kcal


want2getfit

Anbefalte innlegg

Noen som har forslag til hva jeg kan lage meg til lunsj, middag og kvelds/etter trening-mat?

Prøver meg her først, før jeg evt prøver å være litt kreativ selv(så lat vettu!!)

Lever etter PF-prinsippene, så alle måltidene trenger ikke være 600 kcal, men skal ha i meg ca 1800 kcal(+ proteinshake) i løpet av dagen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Proteinlapper:

2 hele egg

80g mager kesam

15g proteinpulver (f.eks bakepro eller vaniljeprotein)

10 g fiberhusk (for å binde sammen røren, tilsett litt mer om den bli for tynn)

2 ss (16g) havregryn

10 g sukrin (kan droppe denne hvis du vil ha mindre karbs)

vaniljepulver, kardemomme, kanel og litt salt (hvis du vil)

Litt vann, så røra blir passe flytende

Bland alt sammen i en bolle, og stek røren i en oppvarmet panne.

Dette er 326 kcal, 36g proteiner, 12,5g fett og 27g karbohydrater

Jeg pleier å spise dem med en banan + ca 100 kcal og litt Økologisk peanøttsmør (30g = 170 kcal)

totalt ca 600 (330 + 100 + 170 = 600)

Forresten, hvis du steker i olje må du påberegne litt mer kcal, men du kan godt spise disse med annet tilbehør som ost, syltetøy, kesam, cottage cheese, skinke, annen frukt osv. Jeg bruker diett.no til å holde meg innenfor grensen. Skikkelig kraftig frokost som holder meg gående lenge! Også fine å ha i matpakka;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker havregrøt, og det kan man jo få til å bli så mange (evt. få) kalorier man vil avhengig av hva man tilsetter:)

F. eks. Havregrøt av 80 g havregryn (313) +150 g cottage cheese (143) og 25 gram nøtter (150) = 606.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...