Gå til innhold

Totalt utslitt


Gringo

Anbefalte innlegg

Jeg er nybegynner på et treningssenter har fått veiledning og treningsprogram. Dette følger jeg til punkt og prikk. Problemet er at når jeg er ferdig så er jeg så utslitt at jeg såvidt klarer å kjøre hjem, det er en kamp å komme seg i dusjen slik at jeg kan legge meg nedpå etterpå, og ligge en times tid. Musklene vibrerer og jeg blir skikkelig uvel. Trener ca 50 min, men da går det unna. Ser at det er masse folk som soser rundt og sannsynligvis er på senteret i timesvis, men det er ikke min greie. 

Hva gjør jeg galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Fortsetter under...

Er en stund siden dette men svarer no uansett, hvordan står det til nå?

Disclaimer, jeg er ingen ekspert, bare en nybegynner som har lest meg opp en god del. Så ta det med en klype salt.

30-60 minutter per økt ved intensiv trening er helt innafor for sryrketrenig, de som soser rundt i flere timer har generelt sett ikke en veldig produktiv treningsøkt.

Men det kan vel forsåvidt være flere ting:

Overtrening: Trener musklene for hardt og ofte til at de rekker å komme seg igjen etterpå. Muskelgruppene du trener burde optimalt ha 48timer å helbrede seg på etter å blitt overlastet.

Ernæring: Har du et sunt og variert kosthold for å oppnå et overskudd til treningen?

Feiltrening: At du utfører øvelsene korrekt og ikke sliter på ledd, rygg osv.

I bunn og grunn handler jo både trening og kosthold å finne det som fungerer for deg. Optimalt sett har man mere energi etter ei god treningsøkt enn før, det er meniningen å bygge kroppen sterkere, ikke rive den helt fra hverandre.

Så se litt på kostholdet ditt, treningsplanen og gjør de endringene som utgjør at du føler deg bedre og oppnår de resultatene du leter etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...