Gå til innhold

Hvor tilbøyelig er kosthold egentlig?


BDL

Anbefalte innlegg

Hei! 

Nå nylig har jeg hatt mer fokus på hva og hvor mye jeg putter i meg. Det var en åpenbaring da jeg forstod hvor dårlig og lite mat jeg har fått i meg.

Nå så loggfører jeg maten jeg spiser og passer på at jeg får riktige mengder karbo, protein og fett. Når kveldene nærmer seg så ser jeg at Jeg f. Eks. Mangler x antall gram karbohydrater. Er det da noe problem å trykke i meg en håndfull poteter eller er det fordeler at maten er kombinert med protein og fett?

Altså for å sette det helt på spissen (ikke at dette er noe jeg ønsker) kunne man ha spist kun karbohydrater til frokost, kun fett til middag og kun protein til kvelden? 

Setter pris på alle svar 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan du fordeler næringsstoffene ut over dagen har litt å si. Enkel liste i prioritert rekkefølge:

1. Rett mengde kalorier

2. Nok protein

3. Nok karbohydrat og fett, minimumskravene her er ganske små.

4. Næringsrik mat. Nok frukt, grønnsaker, fiber, omega 3 osv.

5. Minst 3 porsjoner protein spredd ut over dagen. Hver porsjon bør være minst 0.3g protein per kg kroppsvekt. Så minst 30g protein for en mann på 100 kg.

6. Nok karbohydrater til å prestere på trening. Her kan de være en fordel å spise de tettere på treningen om du føler deg bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...