Gå til innhold

Trening etter prolapsoperasjon


SLL

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har akkurat gjennomgått en vellykket prolapsoperasjon og fått beskjed av legen om å ikke trene noe som helst på hvertfall fire-seks uker. Det de derimot oppfordrer til er å gå, masse. Før operasjonen var jeg for første gang i mitt liv inne i et godt og lystbetont treningsregime, så det er utrolig kjipt å miste alt jeg har jobbet for det siste året. Derfor lurer jeg må om noen har tips til hvordan jeg kan holde formen best mulig gjennom å GÅ på mølla? Er det mulig å opprettholde styrke i rumpe og bein ved å gå i oppoverbakke f. Eks.? Forslag til heftige, effektive gå-intervaller? Alle forslag mottas med takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, SLL skrev:

Hei! Jeg har akkurat gjennomgått en vellykket prolapsoperasjon og fått beskjed av legen om å ikke trene noe som helst på hvertfall fire-seks uker. Det de derimot oppfordrer til er å gå, masse. Før operasjonen var jeg for første gang i mitt liv inne i et godt og lystbetont treningsregime, så det er utrolig kjipt å miste alt jeg har jobbet for det siste året. Derfor lurer jeg må om noen har tips til hvordan jeg kan holde formen best mulig gjennom å GÅ på mølla? Er det mulig å opprettholde styrke i rumpe og bein ved å gå i oppoverbakke f. Eks.? Forslag til heftige, effektive gå-intervaller? Alle forslag mottas med takk. 

Hør på legen!

Det du mister av styrke/kondisjon på 4-6 uker tar du fort igjen.

Forøvrig kan du reflektere litt over hvorfor du har pådratt deg prolaps. Kjetil Larsen har endel informasjon om temaet. https://treningogrehab.no/virkelige-losningen-ryggsmerter/ 

Hvis du bruker tiden framover til å fokusere på holdning og bekkenstilling kan dette hjelpe deg å unngå ryggsmerter i framtiden.

Lykke til.

Paul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...