Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hey, ikke villed han her nå. Alle vet jo at man ikke skal spise etter kl 19:00!!

Fra spøk til alvor. Spis hvis du er sulten, men ikke overstig kaloribudsjettet du har når du er i underskudd. Du har mest sannsynlig ikke tatt opp all næringen fra det forrige måltidet ditt uansett x)

Annonse

1 time siden, Superspurv skrev:

Hvordan er det forresten å legge seg om kvelden hvis man trener til kl 10? For meg tar det flere timer før jeg blir rolig og avslappet nok til å legge meg. Karbohydrater skal visst hjelpe til med å få hjernen til og produsere melatonin

Har jeg hatt en lang tung økt, så kan jeg kjenne det i muskulaturen i mange timer etterpå, og da hender det at jeg sliter med å sovne om treningen avsluttes sent på kvelden. Som regel går det derimot greit dersom jeg har en time avslapping etter trening før leggetid.

Etter en liten research: Melatonin er bygd opp av tryptofan som er en essensiell aminosyre. Altså må det proteiner til for å produsere melatonin. Derimot kan inntak av karbohydrater (og trening) lette hjernens opptak av tryptofan, og dermed indirekte øke produksjonen av melatonin.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...