Gå til innhold

adductor longus total rupture


Northsteel

Anbefalte innlegg

Røk muskelen i lysken etter knebøy, noen som har erfaring med dette og tips for å kommer raskest tilbake i trenging? En lege ringte meg og anbefalte operasjon raskest mulig men kunne ikke ta dette på det nåværende tidspunkt. Neste lege som jeg skal til på torsdag til konsultasjon hintet at han anbefaler fysio og opptrening. 

Jeg tenker selv at jeg bør få operasjon da jeg tror selv at det er større sansynlighet for å bli 100% kontra kun opptrening.

RUPTURE.PNG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 3 uker senere...

Liten oppdatering; Det er besluttet at jeg ikke skal oppereres, skaden er forøvrig ekstrem skjelden i Norge. Ortopeden hadde aldri sett denne skaden før, men var visst "vanlig" i rugby.

Både Muskelterapauten og Ortopeden mener jeg blir 100% uten operasjon, har begynt opptrening nå. Ved forsøk på samme skaden i Australia viste det ingen forskjell i stykre fra ben til ben etter 1år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...