Gå til innhold

Hvor mange kalorier?


Mjaujau

Anbefalte innlegg

Dere er sikkert drittlei det spm, men føler meg ganske rådvill da det kryr av kalkulatorer på nettet.

er per dags dato 56kg, 155cm og dvask/lubbis, ønsker virkelig å gå ned i vekt og stramme opp skrøtten, men strever med hvordan.

jobber 100% på en bensinstasjon, og har derfor nokså aktive arbeidsdager med mye gåing og løft, men så snart jeg er ferdig på jobb er jeg heelt ferdig, og jeg er lei av å ha det sånn da jeg er veldig gira på å begynne med trening. Trente aktivt før men greier ikke finne igjen den motivasjonen. 

Men samme det. Har ingen målvekt, men ønsker hvertfall å gå ned i vekt/stramme opp. Spiser ca 1400 kcal nå men jeg føler jeg går mere opp enn ned. ikke at jeg veier meg så ofte. Er bare veldig misfornøyd med kroppen, så vet jeg må sparke meg sjøl i ræva og begynne med styrketrening.

men noen som vet ca hvor mye kalorier jeg bør ligge på? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

52 minutter siden, Mjaujau skrev:

Men samme det. Har ingen målvekt, men ønsker hvertfall å gå ned i vekt/stramme opp. Spiser ca 1400 kcal nå men jeg føler jeg går mere opp enn ned. ikke at jeg veier meg så ofte. Er bare veldig misfornøyd med kroppen, så vet jeg må sparke meg sjøl i ræva og begynne med styrketrening.

men noen som vet ca hvor mye kalorier jeg bør ligge på? :)

Er ikke sikkert vektnedgang i seg selv vil gjøre deg mer fornøyd, mtp din høyde/vekt ville jeg heller lagt meg rundt vedlikehold kcal-messig og kjørt på med styrketrening.

Føler du går mere opp enn ned ? Enten går du opp, ned eller er på stedet hvil, vekta lyver ikke sånn sett. 

Og er du sikker på at 1400 kalorier er 1400 kalorier ? Mange underrapporterer kalorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du stramme opp, må du legge på deg muskelmasse, enkelt og greit. Muskler er fast, fett er løst. Det betyr at du må ligge i kalorioverskudd og løfte tungt. 

Mye kommer ann på utgangspunktet, men det er viktig at du lar det gå tid før du forventer resultater. I ditt tilfelle kanskje 6 måneder(?)

Muskler veier mer enn fett, så ikke tenk for mye på vekta. Vil du bli tynn kan du heller kjenne på hvor mye fett du klarer å få i hånda di. Høyde/vekt forholdet ditt nå er allerede bra, men det er ikke noe i veien for å erstatte litt fett med muskler. Jeg ville lagt meg på kanskje 1750 kalorier når du starter å trene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...