Gå til innhold

Langvarig skade/ smerte i korsrygg (SI)


Anbefalte innlegg

Hei,

Kom ut av balanse og løftet 1 rep feil på veldig tung knebøy for et par måneder siden. Fikk middels vondt (6/10) - ikke sengeliggende. Kjørte bøy igjen etter én uke - ryggen ble da litt verre. Kjørte bøy igjen etter to uker - ryggen ble omtrent som den var. Nå etter ca. 2 måneder er det eneste jeg klarer å kjøre (nesten smertefritt) litt blood flow restriction high bar (bøy) med veldig sterk brace og belte. Hacksquat, leg press, low bar - alt av hamstring-øvelser (korsrygg) inkludert ro-øvelser hvor jeg må anstrenge korsrygg og overkropp går ikke.

Jeg har vær avventende med å dra til behandler, for jeg er rett og slett ikke sikker på hva de skal gjøre - eller hvem jeg skal gå til (fysio, kiro, naprapat, osteopat).

Jeg trener aktive rehab-øvelser, vanligvis disse tre:

https://www.youtube.com/watch?v=98ETSo14cBA

I tillegg kjører jeg release-øvelser med peanut en dag hver dag:

https://www.youtube.com/watch?v=WIkwxZhwltU&t=316s

Mitt spørsmål er egentlig: Hva i pokker er det som hjelper?? Tips til andre øvelser jeg kan gjøre (rehab)? 

Beskrivelse av skaden: Nederst i korsryggen, jeg antar det er SI-joints. Blusser opp etter trening. Vondt å bøye seg. Holder seg bittelitt mer på høyre side av Sacrum.

Hvis noen har verdifull input (hva som helst), setter jeg meget stor pris på det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...